تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۳۲۶۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از 3 میلیون واحد روستایی در کشور سند دار شد
بیش از سه میلیون واحد روستایی در سراسر کشور با همکاری سازمان ثبت و اسناد، سنددار شد
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: بیش از سه میلیون واحد روستایی در سراسر کشور با همکاری سازمان ثبت و اسناد، سنددار شد.

محمدرضا شاملو در حاشیه سفر رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به آبادان و خرمشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود:با کار کارشناسی و هماهنگی بین بخشی، بیش از سه میلیون واحد روستایی در سراسر کشور با همکاری سازمان ثبت و اسناد کشور سند دار شده و اسناد نیز به صاحبان آنها تحویل شد.

وی اظهار داشت: در بیش از 15 هزار روستای کشور طرح هادی و بهسازی صورت گرفته است و این طرح ها در حدود 40 درصد روستاهای کشور انجام شده است.

معاون روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:بیش از 96 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور دارای طرح هادی مصوب بوده و در زمینه بهسازی روستاهای هدف گردشگری، بهسازی و احیای بافت های با ارزش اقداماتی صورت گرفته و در تلاشیم در برنامه ششم این فعالیت ها با اثر بخشی مناسب تر، توسعه یابد.

شاملو گفت:با وجود محدودیت اعتباری بنیاد طی 11 ماه گذشته، هزار و 700 کیلومتر معابر روستایی در مساحت 13 میلیون و 500 هزار متر مربع با مشارکت مردم، شوراهای اسلامی، نهادهای محلی و فرمانداران آسفالت شده است.

این مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه سخنانش همچنین با بیان اجرای طرح هادی در محدوده سازمان منطقه آزاد اروند، گفت:بر اساس تفاهم نامه مشترک بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان منطقه آزاد اروند، روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان های آبادان و خرمشهر بهسازی می شود.

وی اظهار داشت:برآورد اولیه هزینه اجرای کار، حدود هزار میلیارد ریال بود که با هماهنگی دیگر دستگاه ها به ویژه سازمان منطقه آزاد اروند، این عملیات در بیش از 30 روستا به پایان رسید و حدود 35 روستای دیگر نیز در دست اجراست.

معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: علاوه بر بهسازی محیط روستاها، نوسازی فضای عمومی روستا نظیر مدرسه و خانه بهداشت و همچنین اجرای فاضلاب روستایی از برنامه های بعدی بنیاد است.

وی تصریح کرد: در روستاهای آبادان و خرمشهر به دلیل بالا بودن سطح آب و آلودگی زیست محیطی، اجرای شبکه فاضلاب خانگی از نیازهای ضروری است که در صورت تامین اعتبارات لازم این کار به طور کامل اجرایی می شود.

یک هزار و 870 واحد مسکن مقاوم سازی شده ویژه محرومان با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، امروز چهارشنبه در روستاهای آبادان و خرمشهر به بهره برداری رسید.

این واحدهای مسکونی با حضور محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت بهره برداری شد.

پروژه های بهسازی روستایی از محل اعتبارات تفاهم نامه منعقد شده بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان منطقه آزاد اروند اجرایی شده است.

براساس تفاهم نامه سال 1394 ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سازان منطقه آزاد اروند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت چهار هزار واحد مسکن محرومان در روستاهای جنگ زده و تخریب شده از زمان جنگ تحمیلی در شهرستان های آبادان و خرمشهر، در دستور کار قرار گرفت که یک هزار و 870 واحد آن امروز چهارشنبه بهره برداری شد.

در این آیین 960 واحد مسکونی در روستاهای آبادان و 910 واحد در روستاهای خرمشهر مورد بهره برداری قرار گرفت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار