تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۳۲۶۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز ساخت پل منطقه خسرج در شاوور از سوی بنیاد برکت
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای حل مشکل تردد اهالی 21 روستای منطقه محروم خسرج شهرستان شوش در شمال استان خوزستان ساخت یک دهانه پل را آغاز کرد
در جریان سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به شهرستان شوش عملیات اجرایی ساخت پل منطقه خسرج در بخش شاوور شهرستان شوش صبح روز پنجشنبه آغاز شد.

ساکنان 21 روستای منطقه خسرج بخش شاوور شوش به دلیل نبود پل در منطقه برای عبور از رودخانه کرخه ناچار به استفاده از وسیله ای ابتدایی می باشند که حوادثی را به دنبال داشته است.

پل خسرج به طول 120 متر و عرض حدود 10 متر با 80 میلیارد ریال اعتبار از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخته می شود.

با ساخت این پل علاوه بر کاهش سوانح ناشی از عبور از رودخانه کرخه ، مسیر تردد ساکنان روستاهای منطقه خسرج تا 20 کیلومتر کاهش خواهد یافت ضمن اینکه اهالی منطقه محصولات کشاورزی و دامی خود را نیز در زمان کمتری به بازار منطقه ارسال می کنند.

کلنگ آغاز عملیات ساخت این پل توسط محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار خوزستان در منطقه خسرج شهرستان شوش به زمین زده زد.

در جریان سفر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و هیات همراه به استان خوزستان در روز چهارشنبه تعدادی از طرح های زیربنایی ، مدرسه و طرح توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت و گروه توسعه اقتصادی تدبیر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

بنیاد برکت در راستای رهنمود مقام معظم رهبری در 20 آذر ماه سال 1386 از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاسیس شد تا به عنوان مجموعه ای برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و انجام امور عام المنفعه،در مناطق محروم و کم تر توسعه یافته فعالیت کند.

شهرستان شوش با 202 هزار نفر جمعیت و 220 روستا در شمال استان خوزستان واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار