تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۳۲۶۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستگیری پنج نفر متخلف شکارچی در تالاب هورالعظیم
نیروهای یگان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان پنج متخلف شکار غیرمجاز پرنده را دستگیر نمودند که دو نفر از آنها قبل از شروع به شکار و سه نفر آنها بعد از شکار دستگیر شدند
خوزنیوز: نیروهای یگان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان پنج متخلف شکار غیرمجاز پرنده را دستگیر نمودند که دو نفر از آنها قبل از شروع به شکار و سه نفر آنها بعد از شکار دستگیر شدند.

به گزارش خوزنیوز؛ حسن آقا شیرمحمد فرمانده یگان محیط زیست خوزستان گفت: با اعزام نیروهای یگان اداره کل به منطقه تالاب هورالعظیم و با گشت و کنترل منطقه و با مشاهده ماشین مشکوک در منطقه با بررسی که انجام شد،دو متخلف قبل از شروع به شکار دستگیر شده و از آنها دو قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط گردید.

وی افزود: در ادامه گشت زنی در منطقه با کمین چند ساعته برای شکارچیان، موفق به دستگیری سه متخلف شده که از آنها سه اسلحه ساچمه زنی ، ۲۰قطعه پرنده خوتکا ، یک قطعه دراج ، دو قطعه چوپا و دو قطعه کبوتر قمری کشف گردید و متخلفین جهت پیگیری مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

لازم بذکر است، پرنده چوب پا در نواحی آب های کم عمق، حاشیه ی تالاب ها، دریاها، باتلاق ها و مصب ها به سر برده و اغلب در نواحی باز دیده شده است و درآب های کم عمق یا روی علف های انبوه و زمین های گلی آشیانه می سازد. در ایران، نستبا فراوان؛ به صورت نیمه مهاجر دیده می شود.

آقا شیرمحمدی در خصوص اهمیت این گونه گفت: جلوگیری از شکار بی رویه، کنترل و حفاظت از محل های تولید مثل این پرنده، برای بقای آن اهمیت بسزایی دارد.
:
:
:
آخرین اخبار