تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۳۲۶۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوش عنوان‌کرد:
کشاورزی محور اساسی توسعه اقتصادی کشور
فرماندار شهرستان شوش کشاورزی را محور اساسی توسعه و پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: توجه به کشاورزی و زیرساخت‌های آن موجب توسعه اقتصادی خواهد شد
فرماندار شهرستان شوش کشاورزی را محور اساسی توسعه و پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: توجه به کشاورزی و زیرساخت‌های آن موجب توسعه اقتصادی خواهد شد.

رضا نجاتی در همایش علمی کردن کشاورزی، با اشاره به این‌که شوش در بخش کشاورزی از مناطق پیشرو در استان بوده و به عنوان قطب کشاورزی خوزستان با بیش از 250 هزار تن به شمار می‌آید، اظهارکرد: شرایط اقلیمی موجود در این شهرستان موجب فراهم شدن کشت محصولات متنوع شده است.

وی استفاده از روش‌های نوین آبیاری را در کشت محصولات کشاورزی ضروری عنوان کرد و افزود: با توجه به این‌که شرایط آب و هوایی حاکم بر کشور و ریزش‌های جوی طی چند سال‌گذشته از حد نرمال خود کاهش داشته‌اند، توجه به استفاده از روش‌های جایگزین آبیاری سنتی زمین‌های کشاورزی در جهت صرفه‌جویی از منابع آبی مورد تاکید است.

فرماندار شهرستان شوش به آتش‌زدن بقایای مزارع گندم به عنوان یک اقدام مخرب محیط زیست اشاره کرد و گفت:  از کشاورزان درخواست می‌شود تا از این اقدام که موجب از بین بردن بقایای گیاهان و همچنین نابودی خاک کشاورزی می‌شود پرهیز کنند.

وی با تحسین ابتکار عمل برخی کشاورزان مبنی بر تولید صیفی‌جات سالم افزود: در بخش کشاورزی باید به کیفیت محصولات تولیدی بیشتر توجه شود.

نجاتی با اشاره به معایب و خطرات استفاده از سموم شیمیایی خواستار اطلاع‌رسانی لازم درباره مزایای استفاده از کودهای بیولوژیک به کشاورزان و باغداران شد و تاکید کرد: محصولات کشاورزی بیشترین ارتباط را با سلامتی افراد جامعه دارند که باید در کشت و تولید آن‌ها از سموم کم خطر و کودهای ارگانیک استفاده کرد.

فرماندار شهرستان شوش همچنین با اشاره به آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 از تاریخ 3 لغایت 24 مهرماه به صورت اینترنتی، سرشماری را پایه و اساس برنامه‌ریزی‌های مختلف در کشور عنوان کرد و از کشاورزان خواست تا نسبت به شرکت در این طرح ملی اقدام کنند.

علیرضا ملک‌زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شوش نیز در این همایش گزارشی از وضعیت کشاورزی شهرستان ارائه داد.

در پایان این مراسم از کشاورزان برتر با اهدای لوح تقدیر شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار