تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۳۲۶۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سردار یوسفی:
شهید جهان آرا یک فرمانده متفکر و دلیر بود
معاون هماهنگ کننده قرارگاه کربلای نیروی زمینی سپاه انقلاب اسلامی از شهید جهان آرا به عنوان یک فرمانده متفکر و دلیر یاد کرد
شهید جهان آرا یک فرمانده متفکر و دلیر بودمعاون هماهنگ کننده قرارگاه کربلای نیروی زمینی سپاه انقلاب اسلامی از شهید جهان آرا به عنوان یک فرمانده متفکر و دلیر یاد کرد.

سردار سرتیپ دوم عباس یوسفی چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره فرماندهان شهید به ویژه شهید محمدعلی جهان آرا فرمانده سپاه خرمشهر و خوزستان در دوران جنگ تحمیلی، به بیان توضیحاتی در معرفی شهید جهان آرا و سوابق فعالیت های انقلابی وی در دوران ستم شاهی و سوابق نظامی اش در دوران جنگ تحمیلی پرداخت.

وی از شهید جهان آرا به عنوان یک فرمانده متفکر و دلیر یاد کرد و افزود: توان و شجاعت بالای شهید جهان آرا باعث شد در آن واحد مسئولیت فرماندهی سه سپاه مختلف را بر عهده بگیرد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه کربلای نیروی زمینی سپاه انقلاب اسلامی در ادامه، به اتفاقات زمان جنگ نیز اشاره و آن را به دوره پیش از فرار بنی صدر و پس از فرار آن تقسیم کرد.

سردار یوسفی ادامه داد: اعتقاد نداشتن بنی صدر به توان مردمی باعث بی تحرکی سپاه و بهره گیری از نیمه ای از توان ارتش شده بود که با فرار او و سپرده شدن فرماندهی کل قوا به امام خمینی(ره)، تشکل های مردمی و بسیج و سپاه با توان و قدرت بیشتری حاضر و موفق به تجربه موفقیت های بزرگ شد.

وی همچنین دلایل امام خمینی(ره) برای نپذیرفتن قطعنامه صلح پس از عملیات الی بیت المقدس و فتح خرمشهر را تشریح کرد و گفت: شخصیت نامطمئن صدام و سابقه بدقولی های او در زمان جنگ، حمایت سازمان مللی از عراق و نداشتن حمایت مجامع بین المللی و همچنین در دست عراق بودن بخش های از کشور دلایلی بود که نظر موافق امام را برای پذیرش قطعنامه جلب نکرد.

سردار یوسفی در ادامه صحبت هایش به شرایط حاکم بر سوریه و عراق نیز اشاره کرد و شنیدن اخباری از این کشورها را نشان از ضعف گروه های تکفیری در برابر اراده مردم و توان اعتقادی نیرویهای مردمی و مدافعین حرم دانست.

در آستانه سالگرد سقوط هواپیمای حامل فرماندهان ارتش و سپاه، یاد فرماندهان شهید به ویژه شهید جهان آرا طی مراسمی در خرمشهر بزرگ داشته شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار