تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۳۲۶۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشکیل پویش‌های خودجوش مردمی برای کمک به نیازمندان
نذر لوازم‌التحریر در نخستین روزهای آغاز سال تحصیلی
با آغاز سال تحصیلی، از سوی شهروندان خیر رامهرمزی، پویش توزیع لوازم‌التحریر در این شهرستان آغاز شد
کمک به همنوعان و مستمندان، علاوه بر این‌که مورد سفارش دین اسلام است، می‌توان به‌ جرات گفت که در روحیه مردم این سرزمین نهادینه‌ شده است.

یکی از شهروندان رامهرمزی که امسال اقدام به برپایی پویشی به نام نذر لوازم‌التحریر کرده است اظهار کرد: با توجه به افراد نیازمند زیادی که در حال حاضر در جامعه وجود دارد و با آغاز سال تحصیلی اقدام به ایجاد پویش جمع‌آوری لوازم‌التحریر کردیم.

آرش یانچشمه افزود: این پویش از اواخر شهریور راه‌اندازی شد و خوشبختانه با استقبال بسیار خوب شهروندان رامهرمزی روبه‌رو شد.

وی همچنین گفت: تاکنون توانسته‌ایم بیش از 60 عدد کیف پر از لوازم‌التحریر نذری را که جمع‌آوری کرده‌ایم بین 52 دانش نیازمند که اکثراً در روستاها بودند توزیع کنیم که این روند همچنان ادامه دارد.

یکی دیگر از شهروندان رامهرمزی نیز گفت: کمک به افراد نیازمند باید به‌صورت پنهانی باشد تا پذیرنده کمک احساس حقارت نکند و به کسانی که واقعاً نیازمند هستند کمک کنیم تا سوءاستفاده‌های احتمالی رخ ندهد.

معصومه نور افروز افزود: کمک به همنوع باعث بالا رفتن عزت‌نفس و در نتیجه خوشبختی و شادمانی فرد کمک‌ کننده می‌شود و سعی خواهد کرد که این روند را ادامه دهد.

یکی از معلمان بازنشسته نیز ضمن تشویق مردم در کمک به مستمندان اظهار کرد: با توجه به مشکلات متعددی که در جامعه وجود دارد و بیکاری، این‌گونه حرکت‌های خداپسندانه در آرامش جامعه بسیار مؤثر است.

فریدون پور نصیری افزود: نذر لوازم‌التحریر یک حرکت جدید و تازه است که توسط برخی از جوانان ایجاد شده است و در نهایت فرد خیر با بازخوردی که از عمل خود به دست می‌آورد می‌کوشد تا عمل نیک خود را هر چه بیشتر انجام دهد.

یک جامعه‌شناس در این رابطه گفت: کمک به دیگران و انجام کار خیر یکی از بارزترین خصوصیات پیشوایان دینی ماست و احسان و نیکوکاری یکی از اصول ارزشمند جامعه اسلامی است.

فریدون قربانی افزود: با وجود وضعیت ضعیف مالی اغلب مردم در جامعه، اما به علت همان تکیه‌بر پیشوایان دینی، خوشبختانه درصد مشارکت برای کمک به هم نوع در جامعه امروز ما زیاد است.

وی همچنین گفت: در حال حاضر در شهرستان رامهرمز علاوه بر خودجوش بودن پویش‌های مردمی، بسیاری از خانواده‌ها، افراد مختلفی را تحت پوشش قرار داده‌اند و کمک‌های موردی خود را به این‌گونه افراد انجام می‌دهند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار