تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۳۲۶۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره):
تعریف 87 طرح بزرگ اقتصادی و زیربنایی از سوی بنیاد برکت در خوزستان
:87 طرح بزرگ اقتصادی و زیربنایی در راستای محرومیت زدایی و توسعه کسب و کار ، تولید و اشتغال برای استان خوزستان تعریف شده است
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت:87 طرح بزرگ اقتصادی و زیربنایی در راستای محرومیت زدایی و توسعه کسب و کار ، تولید و اشتغال برای استان خوزستان تعریف شده است.

محمد مخبر روز پنجشنبه در آیین افتتاح 2 مدرسه طرح برکت در کوی زیباشهر دزفول با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اعتباری بالغ بر 16 هزار و 590 میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها پیش بینی کرده است افزود: از آنجا که مهمترین دغدغه در استان خوزستان مشکل بیکاری است لذا این طرح ها با محور تولید و اشتغال تعریف شده اند.

وی همچنین افزود: با اجرای این طرح ها در مدت سه سال پنج هزار فرصت شغلی در استان خوزستان ایجاد می شود.

مخبر در ادامه از ساخت بیمارستان ، نیروگاه پنج هزار مگاواتی و کارخانه قند در دزفول خبر داد و با اشاره به خسارت وارده به بخش کشاورزی شمال خوزستان به دلیل تعطیلی کارخانه قند دزفول و توقف کشت چغندر قند افزود:کارخانه قند در دزفول در راستای کمک به رونق بخش کشاورزی و الگوی کشت در منطقه شمال خوزستان از سوی بنیاد برکت راه اندازی می شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه با اشاره به اجرای 32 طرح در شهرستان دزفول از جمله ساخت 16 مدرسه ، 14 مسجد و 2 خانه عالم بیان داشت: 41 طرح در راستای محرومیت زدایی در شهرستان دزفول در دست پیگیری و اجراست.

مخبر همچنین از اجرای طرح های مشارکتی از سوی بنیاد برکت با مردم دزفول خبر داد و گفت: 2 هزار میلیارد ریال اعتبار جهت طرح های مشارکتی بر اساس الگوی بنیاد برکت در راستای ساماندهی کار آفرینی در دزفول پیش بینی شده که اجرای آنها نیازمند همکاری بانک ها و نیز صدور مجوز های لازم می باشد.

وی همچنین از اعلام آمادگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای حل مشکل آب آشامیدنی 2 بخش محروم سردشت و شهیون دزفول خبر داد و گفت: مشکل آبرسانی بخش های مذکور با همکاری و مشارکت استاندار خوزستان حل می شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه به مشارکت این ستاد در ساخت بیمارستان 400 تختخوابی دزفول اشاره کرد و گفت: ساخت این بیمارستان در دزفول در حالی است که تاکنون هیچ مجتمع درمانی دولتی در این شهرستان ساخته نشده و تمام امکانات درمانی در دزفول از سوی خیرین و بخش خصوصی ساخته شده اند.

مخبر در ادامه با تجلیل از آیت الله قاضی دزفولی امام جمعه فقید شهرستان دزفول طرح های اجرا شده از سوی بنیاد برکت در استان خوزستان را به شهدای این استان تقدیم کرد و با اشاره به مقاومت و ایستادگی مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس گفت:مردم دزفول دین بزرگی به گردن نظام دارند که قابل بیان نیست.

وی در خاتمه افزود: از اینکه فرزند دزفول هستم افتخار می کنم و به خاطر مقاومت و ایستادگی مردم دزفول در هشت سال جنگ همه مسئولان نسبت به مردم دزفول مدیون هستند.

2 هزار مدرسه در این استان نیاز به تعمیر ، تخریب و بازسازی دارند

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این آیین در سخنانی با بیان اینکه جامعه بزرگ فرهنگیان و دانش آموزان این استان همواره از عنایت ویژه مقام معظم رهبری بهره مند شده اند گفت: به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) 28 مدرسه در استان خوزستان به بهره برداری رسید ضمن اینکه 40 مدرسه دیگر نیز از سوی بنیاد برکت در این استان در دست ساخت می باشد که بیانگر نگاه ویژه این ستاد به خوزستان می باشد.

محمد تقی زاده به آسیب وارده به زیر ساخت های آموزشی استان خوزستان در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت:خوزستان هم اکنون سه هزار و 500 کلاس درس کمبود دارد ضمن اینکه 2 هزار مدرسه در این استان نیاز به تعمیر ، تخریب و بازسازی دارند.

وی با تقدیر از استاندار خوزستان به خاطر نگاه ویژه به آموزش و پرورش این استان افزود: در حالیکه در 2،5 سال گذشته کل اعتبارات آموزش و پرورش خوزستان 100 میلیارد ریال بوده در پنج ماه گذشته رقمی معادل 500 میلیارد ریال به آموزش و پرورش خوزستان اختصاص یافت که حاصل نگاه ویژه استاندار به مقوله تعلیم و تربیت می باشد.

تقی پور مهمترین چالش آموزش و پرورش خوزستان را کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی است.

حبیب اله آصفی فرماندار ویژه دزفول نیز در سخنانی گفت: برای اینکه دزفول به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی به جایگاه واقعی خود برسد نیاز است تا گام های اساسی برای توسعه و پیشرفت این شهرستان برداشته شود چرا که مردم دزفول حق بزرگی به گردن نظام دارند.

وی با تجلیل از اقدامات بنیاد برکت در راستای محرومیت زدایی از شهرستان دزفول و اجرای طرح های زیربنایی و اقتصادی بیان داشت: بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کمک به پیشرفت و توسعه دزفول و رفع محرومیت ها پیشتاز است که جای تقدیر دارد.

فرماندار دزفول در ادامه خطاب به مسئولان کشوری و استانی افزود: برای اینکه مشکلات و کمبودهای دزفول جبران شود انتظار می رود تا توجه بیشتری نسبت به این شهرستان صورت گیرد.

در این آیین مدرسه 12 کلاسه برکت در کوی زیباشهر دزفول در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع و زیر بنای یکهزار و 400 متر مربع و اعتبار 13،5 میلیارد ریال افتتاح شد.

همچنین مدرسه 9 کلاسه در روستای قلعه طوق سنجر به مساحت یکهزار و 400 متر مربع و یکهزار متر مربع زیربنا و صرف 11 میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد برکت به بهره برداری رسید.

10 واحد آموزشی دیگر به همت بنیاد برکت در مناطق مختلف شهرستان دزفول در دست ساخت می باشد.

دیدار رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با خانواده شهدای مدافع حرم دزفول

محمد مخبر روز پنجشنبه با خانواده شهدای مدافع حرم دزفول در محل بنیاد شهید دیدار کرد.

وی در جمع خانواده معظم شهدا گفت:شهدای مدافع حرم به عشق امام حسین(ع) به کربلا و سوریه رفتند تا با داعش مبارزه کنند.

وی ادامه داد : این شهدای عزیز با دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه و ائمه اطهار (ع) در عراق باعث بوجود آمدن آرامش و آسایش امروز ایران شدند.

وی همچنین بر مزار آیت الله سیدمجددالدین قاضی دزفولی امام جمعه فقید دزفول و نیز شهدای هشت سال دفاع مقدس در شهید آباد دزفول حضور یافت و با قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.

در سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به دزفول عملیات ساخت بیمارستان 400 تختخوابی دزفول آغاز می شود.

این بیمارستان از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان ساخته می شود.

شهرستان دزفول با حدود 500 هزار نفر جمعیت در شمال خوزستان واقع است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: بنیاد برکت
:
:
:
آخرین اخبار