تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۳۲۶۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعطیلی یک مدرسه در اهواز و سرگردانی 350 دانش آموز
بنیاد فرهنگی البرز که موسس دبستان پسرانه علامه در اهواز است خواستار تخلیه این دبستان و تحویل آن به بنیاد شده است
رئیس اداره حقوقی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: بنیاد فرهنگی البرز که موسس دبستان پسرانه علامه در اهواز است خواستار تخلیه این دبستان و تحویل آن به بنیاد شده است.

علیرضا اکبر زاده بیان کرد: درسال 64 پیشنهاد ساخت سه مدرسه در اهواز از سوی این بنیاد به اداره آموزش و پرورش استان داده شد که با همکاری آموزش و پرورش و بنیاد دو مدرسه به نام های علامه و امام سجاد (ع) در اهواز ساخته شد.

وی گفت: بر اساس توافقنامه ای که بین این بنیاد و اداره کل آموزش و پرورش استان منعقد شد مشخص شد که تا زمانی که آموزش و پرورش از این محل به عنوان مدرسه استفاده می کند در اختیار این دستگاه باشد و این اساسنامه در بنیاد مسکن استان نیز موجود است.

رئیس اداره حقوقی اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه بیان کرد: در سال 76 بین این بنیاد و مدیران آموزش و پرورش وقت قرار داد موجر و مستاجر برای دو مدرسه علامه و امام سجاد (ع) امضا شد که طبق این قرار داد این بنیاد اجازه دارد در هر زمانی دستور تخلیه این مدرسه را بگیرد.

اکبرزاده عنوان کرد: این موسسه در حدود یک ماه گذشته دستور تخلیه مدرسه را داد و اکنون دانش آموزان این مدرسه که در حدود 350 نفر هستند در شرایط بسیار سخت در نوبت مخالف یک مدرسه دیگر مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه هدف این بنیاد ساخت و تاسیس مدرسه است افزود: برخلاف هدف این موسسه مدرسه علامه به منظور تجاری سازی و ساخت پاساژ توسط این موسسه تخلیه و پلمب شده است.

رئیس اداره حقوقی اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه تصریح کرد: این موسسه قصد دارد که از فضای این مدرسه در جهت ساخت پاساژ و فعالیت تجاری استفاده کند و تنها بخش کوچکی از این زمین را دو باره تبدیل به مدرسه کند این در حالی است که وجود مدرسه در کنار بازار و مراکز تجاری امکان پذیر نیست.

اکبر زاده با اشاره به اینکه با مدیران وقت که قرار داد مستاجری بسته و اجازه تخلیه را امضا کردند برخورد شده است.

وی بیان کرد: این بنیاد اینگونه بیان کرده است که کار این بنیاد تنها تاسیس مدرسه نیست.

رئیس اداره حقوقی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: از طریق مراجع قضایی به دنبال حل این مشکل و برگرداندن این مدرسه هستیم اما این کار بسیار زمان بر است و مشخص نیست که این مشکل چه زمان حل خواهد شد.

اکبر زاده اضافه کرد: این موسسه اعلام کرده است که مدرسه امام سجاد (ع) در منطقه کیان آباد اهواز را نیز به زودی پلمب و تخلیه خواهد کرد.

بنیاد فرهنگی البرز توسط فرد خیری به نام حسینعلی البرز تاسیس شده است و این فرد تمامی اموال خود را به منظور کمک به بخش علمی و فرهنگی کشور وقف کرده است.

این بنیاد در کل کشور 30 هزار مترمربع مدرسه تاسیس کرده است.

در ابتدای مهر ماه امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید دو مدرسه در ناحیه دو و یک اهواز تعطیل شدند و دانش آموزان و اولیا را با مشکلات زیادی روبرو کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار