تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۳۲۷۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وجود 70 درصد سرمایه سازه‌های آبی کشور در خوزستان
رئیس دانشکده مهندسی علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: 70 درصد از سرمایه سازه‌های آبی در استان خوزستان است و 49 درصد از کل اعتبارات حوزه‌های آبی کشور در استان خوزستان صرف می‌شود
رئیس دانشکده مهندسی علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: 70 درصد از سرمایه سازه‌های آبی در استان خوزستان است و 49 درصد از کل اعتبارات حوزه‌های آبی کشور در استان خوزستان صرف می‌شود.

دکتر مهدی قمشی در نشست تقدیر از رئیس پیشین و معرفی رئیس جدید دانشکده مهندسی علوم آب اظهار کرد: در کل کشور هفت میلیون هکتار زمین قابل کشت وجود دارد که بیش از یک میلیارد هکتار  آن در استان خوزستان است.

وی افزود: استان خوزستان به لحاظ مسائل حوزه آب جایگاه ویژه‌ای دارد و اجرای 550 هزار طرح نشان‌دهنده اهمیت استان در حوزه است.

رئیس دانشکده مهندسی علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: درآمد سالانه سازه‌های آبی در استان خوزستان 1000 میلیارد تومان است و نشان می‌دهد سدهای ساخته‌ شده در این استان، سرمایه‌های عظیمی هستند.

قمشی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ظرفیت‌های دانشکده علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: بی‌شک دانش اعضای هیات‌ علمی این دانشکده می‌تواند به توسعه هرچه بیشتر صنعت آب کشور کمک کند.

وی افزود: دغدغه نخست مسؤولان این دانشکده اتمام پروژه احداث ساختمان جدید دانشکده علوم آب در این دانشگاه است که امیدواریم تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

گفتنی است، این نشست با حضور دکتر غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، اعضای هیات‌ رئیسه، اعضای هیات‌ علمی دانشکده علوم آب و کارکنان این دانشکده برگزار شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار