تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۳۲۷۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رييس سازمان برنامه و بودجه استان خبرداد:
رتبه هفتم خوزستان در طرح سرشماري اينترنتي نفوس و مسكن
رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر اجرای سرشماری نفوس و مسكن خوزستان بر مشاركت بيشتر خانوارها در سرشماري اينترنتي تاكيد كرد، از رتبه هفتم استان در سرشماري نفوس و مسكن خبرداد
رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر اجرای سرشماری نفوس و مسكن خوزستان بر مشاركت بيشتر خانوارها در سرشماري اينترنتي تاكيد كرد، از رتبه هفتم استان در سرشماري نفوس و مسكن خبرداد.

اميد حاجتي در سومين نشست ستاد هماهنگي سرشماری عمومی نفوس و مسکن95 خوزستان كه امروز، 10 مهرماه در اهواز برگزار شد، با ارايه گزارشي از عملکرد ستاد سرشماری در استان اظهار كرد: خوشبختانه تا این لحظه توانسته ایم معاونان و کارشناسان فنی یا روسای گروه تیم های امارگیر را آموزش بدهیم و تا اینجا دو مرحله از آموزش را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

وي افزود: مرحله سوم که آموزش آمارگیران است در روزهای آتی انجام خواهد شد. تجهیزات موردنیاز و ستادهایی که لازم بوده، پيش بيني شده است و در شهرستان اهواز 4 ستاد و در هر شهرستان يك ستاد پیش بيني و همگی اماده و تجهیزشده اند.

حاجتي تصريح كرد: همچنین براي 1500 تبلت که مامورین آمارگیر باید از آن ها استفاده کنند، برنامه ریزی های لازم انجام شده و آماده استفاده ماموران آمارگیر هستند.

وي در خصوص خودروهاي مورد نياز براي اجراي طرح ادامه داد: طی بررسی های صورت گرفته در خصوص سهمیه خودروهای مورد نیاز مرحله حضوری سرشماری که دوره ای یک ماهه را شامل می شود، حدود 600 خودرو مورد نیاز است که در این نشست سهمیه بندی میان اعضای ستاد و شرکت هایی که از توانایی لازم برای ارائه خودرو برخوردارند، صورت گرفت.


حاجتي در خصوص میزان مشارکت مردم استان در سرشماری اینترنتی تصریح کرد: استقبال مردم در
 آن حدی که انتظار داشتیم نبوده اما استقبال نسبتا خوب است. اگر استان خوزستان را از نظر جمعیتی پنجمین استان کشور در نظر بگیریم، رتبه ما تا این لحظه در سرشماری اینترنتی هفتم بوده اما انتظار می رود با توجه به اینکه ضریب نفوذ اینترنت در بین خانواده های خوزستانی بعد از تهران در مقام دوم کشور قرار گرفته است به مراتب نیز بیشتر شود.

مدیر اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 خوزستان، بیان کرد: البته پیش بینی های لازم شده است تا از طریق تبلیغاتی که در سطح مدارس و ادارات و پیش بینی فضاهایی که برای ثبت اینترنتی در ادارات انجام می شود، طرح سرشماری سرعت بگیرد و آمار بالاتر برود ولی انتظارمان این است به مراتب در این مرحله تعداد خانوار بیشتری را به ثبت برسانیم.

وي افزوذ: یکی از راه هاو مشوق هایی که برای ثبت اینترنتی پیش بینی کرده ایم، مشارکت خانواده دانش آموزاني است که مشغول به تحصيل هستند. با هماهنگی که با مدیرکل آموزش وپرورش استان انجام دادیم قرار بر این شد به ازای هر نفر یا هر دانش آموز که کد رهگیری خانوارش را ارائه بدهد که نتیجه ثبت اینترنتی در سرشماری است ما یک سرانه ای را برای تجهیز مدارس پیش بینی کنیم.


رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان اظهار کرد: هر چه جمعیت و آمار ما واقعی تر باشد می توانیم امتیازات بهتری بگیریم، پس خانوارها را دعوت می کنیم که هر چه سریع تر با ثبت اطلاعات خانوار خود در سامانهwww.sarshomari95.ir ، بتوانند ما را یاری دهند تا بتوانیم در برنامه ریزی ها و توسعه هر چه بهتر استان خوزستان قوی تر باشیم.

حاجتي ادامه داد: سرشماری ها به عنوان اساسی ترین و پایه ای ترین اطلاعات مبنایی در نظام برنامه ریزی و تصمیم سازی در کل کشور و دنیا مطرح هستند و مردم ما بدانند که ما جذب هرگونه اختیار، امتیاز و اعتباری برای استان خوزستان نیاز داشته باشیم به آمار واقعی و کامل نیازمند هستيم و هرچه جمعیت و آمار ما واقعی تر باشد می توانیم امتیازات بهتری دریافت کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار