تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۱۳۲۷۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده قرارگاه جستجوی مفقودان نیروهای مسلح:
شناسایی هویت 78 شهید تازه تفحص شده در حال انجام است
پیکرهای مطهر 78 شهید تازه تفحص شده دوم محرم از مرز خوزستان وارد میهن اسلامی می شود
 فرمانده قرارگاه کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شناسایی هویت 78 شهید تازه تفحص شده از سوی این ستاد در حال انجام است.

سرهنگ حسین عشقی شنبه در نشست هماهنگی ستاد استقبال از پیکرهای مطهر 78 شهید تازه تفحص شده در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شوش در شمال خوزستان افزود:هویت این شهدا هنوز مشخص نشده اما بزودی با بررسی های مختلف مشخص می شود که چه تعداد از آنها از جمله شهدای مفقود بوده و چه تعداد گمنام می باشند.

وی در مورد نحوه تفحص 78 شهید دفاع مقدس گفت: تفحص این شهدا حاصل تلاش نیروهای کمیته جستجوی مفقودان در یک ماه گذشته بوده است.

سرهنگ عشقی در مورد مناطقی که این شهدا تفحص شده اند، افزود: پنج منطقه غرب اروند، جزیره امل الرصاص،مجنون،شرق دجله و زبیدات با تلاش نیروهای کمیته مفقودان تفحص شد و توانستیم در این پنج منطقه 78 شهید شناسایی کنیم.

فرماندار شوش نیز با اشاره به اینکه این شهرستان قرار است در طول مسیر انتقال پیکرهای این شهدا افتخار میزبانی آنها را داشته باشد گفت:این شهرستان با بسیج تمامی امکانات برای میزبانی از 78 شهید تازه تفحص شده آماده است.

رضا نجاتی افزود:بر اساس درخواست مردم شهرستان شوش و با هماهنگی صورت گرفته با قرارگاه کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح مقرر گردید تا شهرستان شوش میزبان تعدادی از شهدای گرانقدر باشد.

وی با تاکید بر اینکه مراسم تشییع این شهدای گلگون کفن با شکوه خاصی در شهر شهدا شوش برگزار می شود اظهار داشت: با توجه به همزمانی ورود پیکر شهدا با ایام محرم فضای تاثیرگذار معنوی در شهر ایجاد خواهد شد.

نجاتی از بسیج تمام امکانات در جهت استقبال از این شهیدان سرافراز خبر داد گفت: کمیته های انتظامی، ترافیکی، اطلاع رسانی و تبلیغات همچنین کمیته پشتیبانی در این خصوص تشکیل شده است.

فرماندار شهرستان شوش اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده معظم شهدا و نیز هیات های مذهبی را به حضور پرشور در این آیین دعوت کرد.

پیکر مطهر 78 شهید تازه تفحص شده ساعت 17 روز سه شنبه سیزدهم مهر ماه مصادف با دوم محرم از مقابل فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش تا حرم حضرت دانیال نبی (ع) تشییع می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار