تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۳۲۸۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت 9 مدرسه در بخش غیزانیه و زرگان اهواز آغاز شد
آیین ساخت هشت مدرسه در بخش غیزانیه اهواز و یک مدرسه در کوی فدک زرگان اهواز، روز یکشنبه با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد
آیین ساخت هشت مدرسه در بخش غیزانیه اهواز و یک مدرسه در کوی فدک زرگان اهواز، روز یکشنبه با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

هشت مدرسه تک کلاسه هر کدام در مساحت 100متر مربع در بخش غیزانیه اهواز ساخته می شود.

برای احداث این واحدهای آموزشی پنج میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

استاندار خوزستان در جمع اهالی بخش غیزانیه اهواز گفت: استان خوزستان مشکلات عمده ای دارد و تمامی مناطق حاشیه ای استان نیازمند توجه ویژه است.

وی افزود: همچنین بحث آب و فاضلاب از مشکلات عمده خوزستان است که از راه های مختلف و سطح ملی پیگیری شده و در حال انجام است.

شریعتی ادامه داد: برای محرومیت زدایی از مناطق مختلف خوزستان تمامی دستگاه های اجرایی را بسیج کرده و نظارت دقیقی نیز بر روند اجرای پروژه ها داریم.

وی همچنین گفت: با اجرای طرح آبرسانی غدیر مشکل تامین آب 25 شهرستان برطرف می شود اما اجرای این طرح نیازمند زمان و تامین به موقع اعتبار است.

وی بیان کرد: امید است بتوانیم در حوزه زیرساخت های کوتاه مدت عملکرد خوبی داشته باشیم اما زیرساخت های آموزش و پرورش بلند مدت بوده و نیازمند برنامه ریزی دقیق تر است.

استاندار خوزستان یادآور شد: توجه به زیرساخت های آموزش و پرورش نیازمند نظام برنامه ریزی دراز مدت است اما یک سری کارهای درازمدت است که در ماه های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه آغاز شده است.

همچنین یکی از اهالی این منطقه به مسائل و مشکلات بخش غیزانیه اشاره کرد و گفت: یکی از عمده ترین مشکلات ما در این منطقه بحث تامین آب است چرا که آب مورد نیاز خود را به صورت سهمیه ای از طریق جهاد کشاورزی تامین می کنیم.

وی افزود: بحث نبود فضای آموزشی و بهداشتی یکی دیگر از مشکلات ما است چرا که فرزندان ما در زمان حاضر در کانکس تحصیل می کنند و در زمستان با خطر برق گرفتگی روبه رو هستند.

وی گفت: بحث بهداشت و درمان از دیگر مشکلات و کمبودهای این منطقه است.

به گزارش ایرنا همچنین استاندار خوزستان به همراه مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با حضور در منطقه مشرحات از مدرسه نوساز این منطقه که توسط یک خیر ناشناس احداث شده و قرار بود توسط مناطق نفت خیز تجهیز شود، دیدن کرد. قرار شد با رایزنی استاندار با مدیرعامل مناطق نفتخیز ، این مدرسه نیز به زودی به بهره برداری برسد.

همچنین کار ساخت مدرسه دخترانه 6 کلاسه کوی فدک منطقه زرگان از مناطق حاشیه ای اهواز روز یکشنبه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد.

این مدرسه جزو 28 مدرسه ای است که در راستای توسعه زیرساخت های آموزشی خوزستان در شهرهای اهواز، باوی و کارون قرار است احداث شود.

رییس آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: این مدرسه در دو طبقه و در مساحت یک هزار و 200 متر مربع و اعتبار 10 میلیارد ریال احداث و تمامی فضاهای مورد نیاز آموزشی در یک مدرسه در آن ایجاد خواهد شد.

نورعلی رئیسی ادامه داد: با توجه به نیاز مبرم این منطقه، این مدرسه می تواند بخش عمده ای از مشکلات آموزشی و پرورشی این منطقه را برطرف کند.

وی بیان کرد: استاندار خوزستان و مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان به دنبال انسداد مبادی بی سوادی برای دختران هستند و به صورت جدی بحث فراهم کردن زیرساخت ها را دنبال می کنند.

رییسی گفت:برای ساخت این مدرسه 15 ماه پیش بینی شده که امید می رود زودتر از این مدت زمان احداث شود.

قرار است 28 مدرسه در مناطق محروم شهرستان های اهواز، باوی،کارون و با اعتبار 240 میلیارد ریال در راستای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار احداث شود.

همچنین قرار است در منطقه زرگان یک مدرسه راهنمایی نیز با اعتبار 9 میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شود.

بخشی از اعتبار این پروژه ها را استانداری خوزستان تامین خواهد کرد.

بخش غیزانیه در 45 کیلومتری شرق اهواز در مسیر جاده اهواز- ماهشهر واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار