تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۳۲۸۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرد و غبار شعاع دید را در ماهشهر به 500 متر کاهش داد
گرد و غبار که از دیروز(شنبه) اغلب مناطق استان را فرا گرفته است صبح امروز شعاع دید را در بندر ماهشهر در 100کیلومتر جنوب اهواز به 500 متر کاهش داد
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: گرد و غبار که از دیروز(شنبه) اغلب مناطق استان را فرا گرفته است صبح امروز شعاع دید را در بندر ماهشهر در 100کیلومتر جنوب اهواز به 500 متر کاهش داد.

کوروش بهادری یکشنبه اظهار کرد: به دلیل پایداری جو و نبودن باد، گرد و غبار با منشا عراق و ایران که از روز شنبه آغاز شده امروز نیز ادامه می یابد.

وی افزود: این گرد و غبار که تا آخر وقت روز یکشنبه نیز پایدار خواهد بود شعاع دید در دزفول، بهبهان، آغاجاری و امیدیه را به700متر و در اهواز به یک هزار متر رساند.

بهادری ادامه داد: همچنین روند تدریجی افزایش دما بین یک تا سه درجه تا آخر هفته برای استان پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: در 24 ساعت گذشته ایذه و دهدز با 15 و آبادان و بهبهان با 34 درجه سانتیگراد به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط استان گزارش شده است.

وی گفت: تغییرات دمایی هوای اهواز بین 21 و 32 درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود.

گرد و غبار در اواخر هفته گذشته نیز بسیاری از شهرهای استان را فرا گرفت و در هفته جاری نیز میزان آلودگی روز شنبه در آبادان و اهواز به ترتیب 18و 17 برابر حد مجاز بود و بیشترین میزان ریزگردها در ساعت هشت صبح روز یکشنبه در شادگان یک هزار و 477 میکروگرم بر متر مکعب ثبت شد.

گرد و غبار در دو روز اخیر تعطیلی مدارس و کاهش ساعات اداری در روز شنبه را به دنبال داشت و در روز گذشته شش پرواز فرودگاه های اهواز و آبادان نیز لغو شد.

در پی تداوم پدیده گرد و غبار روز یکشنبه همه مدارس استان خوزستان در دو نوبت صبح و عصر نیز تعطیل اعلام شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار