تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۳۲۸۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشکیل انجمن بانوان حامی توسعه‌ گردشگری در خوزستان
معاون سرمایه‌گذاری مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان از تشکیل انجمن بانوان حامی توسعه‌ گردشگری در خوزستان خبر داد
معاون سرمایه‌گذاری مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان از تشکیل انجمن بانوان حامی توسعه‌ گردشگری در خوزستان خبر داد.

تبار قریب اظهار کرد: به دنبال تشکیل انجمن بانوان حامی توسعه‌ی گردشگری در کشور، این اتفاق در استان خوزستان نیز رقم خواهد خورد و در آینده‌ای نزدیک انجمنی با حضور بانوان فعال در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بانوان سرمایه‌گذار شکل می‌گیرد.

وی افزود: شناسایی موانع و مشکلات در حوزه‌ی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بسترسازی و تقویت نقش بانوان در سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی از جمله اهداف تشکیل این انجمن است.

قریب ادامه داد: از آنجایی که گردشگری به نوعی فرایند میزبانی به شمار می‌آید، بانوان در این زمینه بهتر اقدام ‌می‌کنند و باید از فرصت‌های مستعد بهره برد. همچنین تشکیل این انجمن به هم‌افزایی هر چه بیشتر بخش‌های مختلف این حوزه می‌انجامد.

وی با اشاره به وجود بانوان فعال در حوزه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری، صنایع‌دستی، دفاتر خدمات مسافربری، رستوران‌های سنتی و مجتمع‌های رفاهی واقع در خوزستان، تصریح کرد: هدف تقویت حضور بانوان در سه عرصه‌ی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و تصمیم داریم بانوان بیشتری در سرمایه‌گذاری تاسیسات گردشگری فعالیت کنند.

انجمن بانوان حامی توسعه‌ صنعت گردشگری ایران، در اجرای بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و ماده (5) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار با موفقیت و نظارت اتاق ایران تشکیل شد. اين انجمن دارای شخصیت حقوقی و مالی مستقل است و به صورت صنفی، حرفه‌ای، تخصصی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی فعالیت می‌کند.

طبق آمارهای سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) بین 60 تا 70 درصد کارکنان صنعت گردشگری در سراسر جهان بانوان هستند. از این رو می‌توان گفت بانوان نقش بزرگی را در صنعت گردشگری بازی می‌کنند و در رونق این صنعت کمک بی‌بدیلی دارند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار