تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۳۲۹۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک میلیون دانش‌آموز خوزستانی همیار سرشماری می‌شوند
یک میلیون دانش‌آموز خوزستانی در قالب طرح "همیار سرشماری" به سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 کمک می‌کنند
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان گفت: یک میلیون دانش‌آموز خوزستانی در قالب طرح "همیار سرشماری" به سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 کمک می‌کنند.

محمد تقی‌زاده با اشاره به نقش دانش‌آموزان و فرهنگیان در اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها درباره اهمیت سرشماری اینترنتی، اظهار کرد: معلمان در کلاس‌های درس اهمیت سرشماری را برای دانش‌آموزان توضیح می‌دهند و دانش‌آموزان با انتقال اهمیت سرشماری به خانواده آن‌ها را به ثبت اطلاعات خانوار از طریق سایت اینترنتی ترغیب می‌کنند.

وی تصریح کرد: همچنین مدیران مدارس با جمع‌آوری کدهای رهگیری اولیا و ارائه آن‌ها به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌توانند برای مدرسه خود سرانه اختصاصی جذب کنند.

وی سرشماری را یکی از مهم‌ترین طرح‌های آماری کشور دانست و گفت: آمار مبنای اصلی محاسبات نظام برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی است و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص، آموزش‌وپرورش خوزستان نیز با اجرای طرح «همیار سرشماری » سعی در بالا بردن مشارکت دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها دارد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان توضیح داد: در قالب این طرح، ضمن ایجاد بستر مناسب برای شرکت خانواده‌ها در سرشماری و توجیه اولیا، مسابقات نقاشی و عکاسی با موضوع «سرشماری در سرزمین من» از تاریخ سوم مهرماه تا بیست و پنجم آبان‌ماه برگزار و 10 اثر برتر به ستاد سرشماری ارسال می‌شود. به بهترین آثار از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جوایزی تعلق می‌گیرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار