تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۳۲۹۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پلیس راهور خوزستان:
اقدامات فرهنگی تصادفات را تا 70 درصد کاهش می دهد
اقدامات فرهنگی حوادث رانندگی را تا 70 درصد کاهش می دهد که با جمعیت بالای دانش آموزان و معلمان در سطح کشور می توان این فرهنگ سازی را انجام داد
رئیس پلیس راهور استان خوزستان گفت: اقدامات فرهنگی حوادث رانندگی را تا 70 درصد کاهش می دهد که با جمعیت بالای دانش آموزان و معلمان در سطح کشور می توان این فرهنگ سازی را انجام داد.

سرهنگ قاسم قدرتی دوشنبه در همایش فرهنگ یاران ترافیک همیاران پلیس در تالار ملی حفاری اهواز بیان کرد: همیاران پلیس نمونه ای از مشارکت مردمی هستند و از مجموعه آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین نهاد فرهنگ ساز، می توان برای فرهنگ سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی استفاده کرد.

وی گفت: همیاران پلیس نمونه امر به معروف و نهی از منکر هستند و معلمان می توانند ضمن آموزش دانش آموزان به عنوان پلیس نامحسوس با نیروی انتظامی همکاری داشته باشند.

سرهنگ قدرتی در ادامه اضافه کرد: پارسال 16 هزار نفر در کشور بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند و مهم ترین عامل تصادف نیز توجه نداشتن به جلو از سوی راننده عنوان شده است.

رئیس پلیس راهور خوزستان درادامه بیان کرد: همچنین اعلام شده که 11 درصد عامل وقوع تصادف استفاده از تلفن همراه است.

محمد تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت: افرادی که در تصادفات کشته می شوند سرمایه های انسانی کشور هستند که دولت هزینه زیادی را برای آموزش این افراد پرداخت کرده است.

فرمانده انتظامی خوزستان نیز در این همایش گفت: امنیت یک تولید اجتماعی است که باید همه مردم در تامین آن مشارکت داشته باشند.

سردار محمد رضا اسحاقی بیان کرد: شعار امسال هفته نیروی انتظامی همه با هم برای امنیت و آرامش است.

وی افزود: در سال 86 میزان کشته شدگان در تصادفات جاده ای کشور 28 هزار نفر بود که این آمار در سال 94 به 16 هزار نفر کاهش یافت که مهم ترین عامل کاهش تصادفات استفاده از نیروی دانش آموزان برای فرهنگ سازی رانندگی بی خطر است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار