تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۳۲۹۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان:
اولین هنرستان تربیت‌بدنی در خوزستان افتتاح می‌شود
اولین هنرستان فنی و حرفه‌ای تربیت‌بدنی و علوم ورزشی استان با نام «ام البنین»، فردا، چهاردهم مهرماه افتتاح می‌شود
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اولین هنرستان فنی و حرفه‌ای تربیت‌بدنی و علوم ورزشی استان با نام «ام البنین»، فردا، چهاردهم مهرماه افتتاح می‌شود.

محمد تقی‌زاده  هدف از ایجاد این هنرستان را تربیت نیروهای متخصص تربیت‌بدنی، کمک به ورزش قهرمانی و توسعه رشته‌های ورزشی دانست و اظهار کرد: این دانش‌آموزان پس از گرفتن دیپلم هنرستان قادر به شرکت در کنکور سراسری هستند و می‌توانند در دانشگاه‌ها تحصیلات ورزشی خود را ادامه دهند.

وی همچنین با اشاره به این‌که فارغ‌التحصیلان این هنرستان در صورت تمایل می توانند جذب بازار کار نیز شوند، افزود: امکان جذب در بازار کار ورزشی یا اداره‌کل ورزش و جوانان استان برای فارغ‌التحصیلان این هنرستان  فراهم است و می‌توانند در رشته‌های تخصصی ورزشی به‌صورت حرفه‌ای فعالیت کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان تعداد دانش‌آموزان این هنرستان را 80 نفر عنوان و بیان کرد: 40 نفر از این دانش‌آموزان در پایه دهم مشغول به تحصیل هستند و 40 نفر دیگر نیز امسال با ورود به پایه یازدهم انتخاب رشته کرده‌اند و رشته  ورزشی مورد نظر خود را دنبال می‌کنند.

تقی‌زاده با بیان این‌که رشته‌های ورزشی متنوعی در این هنرستان تدریس می‌شود، خاطرنشان کرد: والیبال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون، دو و میدانی، ژیمناستیک، مدیریت مسابقات ورزشی، فیزیولوژی، آناتومی و تاریخ تربیت‌بدنی از رشته‌های ورزشی این هنرستان است.

وی در خصوص کادر آموزشی هنرستان تربیت‌بدنی «ام‌البنین»، اظهار کرد: معلمان این هنرستان از میان بهترین معلمان استان گزینش شده‌اند و انتظار می‌رود که فارغ‌التحصیلان این هنرستان ورزشی در آینده وارد تیم‌های ملی کشور شوند و در میادین ملی، بین‌المللی و المپیک افتخارآفرین باشند.

تقی‌زاده استقبال از ایجاد این هنرستان ورزشی را قابل توجه توصیف کرد و گفت: دختران ما علاقه‌مندی زیادی به فعالیت‌های ورزشی دارند و در حال حاضر آموزش‌وپرورش خوزستان این امکان را برای دانش‌آموزان دختر سراسر استان  ایجاد کرده است تا متناسب با علاقه‌مندی، در رشته‌های ورزشی به تحصیل بپردازند.

وی با یادآوری این‌که مجوز تأسیس هنرستان «ام‌البنین» اواخر مهرماه سال گذشته صادر شد، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های 20 گانه  برنامه توسعه آموزش‌وپرورش خوزستان توسعه تربیت‌بدنی، بهداشت و سلامت و توجه ویژه به مدارس دخترانه است و افتتاح این هنرستان نیز در راستای تحقق این اولویت‌ها است. هنرستان دخترانه «ام البنین» صبح فردا، چهارشنبه چهاردهم مهرماه به‌طور رسمی افتتاح می‌شود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قدرت صالح
|
UNITED STATES
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید
لطفا در خصوص اینکه چنین هنرستانی پسرانه در سطح استان آیا وجود دارد یا خیر اطلاع رسانی فرمایید،
باتشکر
:
:
:
آخرین اخبار