تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۳۳۰۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:
توزیع شیر در مدارس خوزستان از اواخر مهرماه
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: توزیع شیر در تمامی مدارس خوزستان اواخر مهر ماه آغاز می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: توزیع شیر در تمامی مدارس خوزستان اواخر مهر ماه آغاز می‌شود.

محمد تقی‌زاده با تبریک آغاز سال جدید تحصیلی اظهار‌داشت: توزیع شیر در مدارس استان خوزستان امسال نیز انجام خواهد شد و از اواخر مهرماه آغاز می‌شود.

وی افزود: توزیع شیر در همه مناطق استان خوزستان از جمله مناطق محروم به صورت یکسان صورت می‌گیرد و در طول سال 80 بار این کار انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان ادامه داد: امسال میزان بودجه متعلق به توزیع شیر فعلا ابلاغ نشده است، اما بودجه سال تحصیلی گذشته بیش از 30 میلیارد تومان بود.

تقی‌زاده در مورد مصرف شیر تاکید کرد: با توجه به مفید و کامل بودن شیر از نظر تغذیه‌ای برای دانش‌آموزان، اولیا مدارس و خانواده‌ها به مصرف شیر دانش‌آموزان توجه کنند.

تقی‌زاده به معلمان و مسئولان مدارس سراسر استان خوزستان توصیه کرد که تاکید کنند شیر دانش‌آموزان در مدارس نوشیده شود و توسط دانش‌آموزان از مدرسه خارج نشود.

برخی مناطق محروم و کم برخوردار در استان خوزستان براساس نظر کارشناسان با معضل سوء تغذیه در دانش آموزان مواجه هستند که آغاز طرح توزیع مناسب شیر می‌تواند در بهبود این شرایط نقش شایانی داشته باشد.

یکی از مشکلات و موانع در مسیر طرح توزیع شیر در مدارس انتقال شیرهای سهمیه دانش آموزان توسط آنان به خارج از مدرسه است که گاه مشاهد شده به دلیل نیاز مالی خانواده‌ها این شیرها در بازار به فروش می‌رسد و دانش آموزان از مصرف آن محروم می‌مانند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار