تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۳۳۰۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان:
۲ تن مواد مخدر در خوزستان امحا می‌شود
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان از امحا بیش از ۲ تن مواد مخدر در این استان خبر داد
جلسه شورای ستاد مبارزه با موادمخدر امشب در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.

فرج‌الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار داشت: این ماه فرصت خوبی است برای تبلیغات فرهنگی در جهت کاهش آسیب‌ها اجتماعی، با توجه به اینکه در این ماه معنویت حاکم است فضای تبلیغات فراهم است.

وی افزود: از اقدامات ادارات دولتی، دانشگاه‌ها و نیروی انتظامی در جهت کاهش آسیب مواد مخدر تشکر می‌کنیم، در زمینه آموزش و پروش ما در استان 900 هزار دانش‌آموز داریم که تعداد 400 هزار دانش‌آموز جامعه هدف هستند امیدواریم با اقدامات مناسب بتوانیم از دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان برابر این مواد خانمان‌سوز صیانت کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با یبان اینکه اگر افراد اراده لازم و آموزش‌های مورد نیاز را دیده باشند درصد کمی از جامعه نسبت به مواد مخدر گرایش پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به جمع‌آوری معتادان موجود در سطح شهر که در سایر استان‌ها در حال انجام است، گفت: اگر مسئولان به موقع این مشکلات را رصد و اقدامات لازم را انجام دهند چند جنبه مفید برای جامعه دارد که می‌توان به زیبایی فضای شهر، احساس امنیت شهروندان، آسیب کمتر جوانان و... اشاره کرد.

خبیر تصریح کرد: با خرده‌فروشان مواد مخدر برخورد جدی صورت گیرد، در روزهای آینده مانور مبارزه با مواد مخدر در سطح استان برگزار خواهد شد که پس از اعلام دستورالعمل با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر این موضوع ابلاغ می‌شود.

وی گفت: بیش از 2 تن مواد مخدر در شهرستان بهبهان کشف و ضبط شده که فردا این تعداد امحا خواهد شد. نسبت به این موضوع هم خوشحال و هم تاسف می‌خوریم که چرا این میزان در استان کشف شده این در حالی است که شاید این رقم بخش ناچیزی از مواد مخدر موجود در استان باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در خصوص مقابله با عرضه‌کنندگان مواد مخدر عنوان کرد: تا مشارکت مردم در این زمینه جلب نشود موفقیتی انجام نخواهد شد، مردم را نسبت به حضور در این اقدامات تشویق کنیم و پس از حضور مردم آموزش‌های لازم به آنها داده شود.

وی در ادامه افزود: باید پذیرفت که از نظر امکاناتی محدود هستیم اما می‌توان این امکانات را به انجام حرکتی گسترده در یک شهر متمرکز کرد و نتیجه مطلوبی کسب شود.

همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل استفاده از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان بود. خوزستان دارای بیش از یک‌هزار کانون فرهنگی است که در 300 کانون فرهنگی دوره‌های مختلف آموزشی با موضوعات مهارت زندگی و مواد مخدر برگزار شده یا در حال برگزاری است.

وی افزود: 2 نماهنگ با همکاری سینما جوان در حال آماده‌سازی است که امیدواریم هرچه سریع‌تر این 2 نماهنگ که با موضوع مواد مخدر هستند تهیه و عرضه شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در سال جاری بخشی از اعتبارات تصویب شده در جهت مبازره با مواد مخدر را جذب کنیم در 2 سال گذشته از بودجه فرهنگی و هنری استان برای مبارزه با موا  مخدر استفاده شده است.

قنواتی در پایان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همواره با ستاد پیشگیری و مبارزه به مواد مخدر همکاری داشته و خواهد داشت، امیدواریم نسبت به مشکلات فرهنگی و دریافت اعتبارات برای کاهش این معضلات توجه بیشتری صورت گیرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار