تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۳۳۲۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شناسایی رسته‌های شغلی استانها تا پایان امسال
شناسایی مزیتی رسته‌های شغلی استانهای کشور، صدور ۴۰۴ هزار کارت اعتباری رفاه ایرانیان و تاسیس بیشترین تعداد تعاونی در استانهای تهران و شیراز مهمترین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری بود
شناسایی مزیتی رسته‌های شغلی استانهای کشور، صدور ۴۰۴ هزار کارت اعتباری رفاه ایرانیان و تاسیس بیشترین تعداد تعاونی در استانهای تهران و شیراز مهمترین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری بود.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این هفته به مازندران سفر کرد و تفاهم‌نامه توسعه اشتغال پایدار در حوزه ICT و IT را به امضا رساند.

او از شناسایی رسته‌های شغلی استانهای کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: تثبیت شغل از طریق سرمایه‌گذاری و تولیدات بزرگ و توجه به شغل‌های خرد بر اساس مزیتهای استانی در حال انجام است و تاکنون رصد مزیت شغلی هفت استان به پایان رسیده است.

به اعتقاد ربیعی باید از توسعه مشاغل خانگی به سمت توسعه مشاغل خرد حرکت کرد و مشاغل صنایع کوچک و میانی و بنگاههای بزرگ را توسعه بخشید.

وزیر کار با تاکید بر ورود به بازارهای جهانی با برنامه‌ریزی اصولی، گفت: با تحقق ایده تولید محلی در بازارهای جهانی می‌توان سالانه بیش از ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کرد.

این هفته مرکز آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین آمار تعاونی‌های ثبت شده کشور در شهریور ماه را اعلام کرد.

بر اساس گزارش این مرکز در شهریور ماه سال ۱۳۹۵، تعداد ۲۴۴ تعاونی با عضویت ۳۸۶۶ نفر به منظور انجام فعالیتهای مختلف اقتصادی در کل کشور به ثبت رسیده است.

میزان فرصتهای شغلی ایجاد شده از سوی این تعاونی‌ها ۳۶۱۴ نفر بوده و بیشترین تعداد تعاونی در استانهای تهران و فارس ثبت شده است.

بیشترین فرصت شغلی نیز مربوط به تعاونی‌های کشاورزی با ۹۷۸ نفر و تعاونی‌های صنعت با ۸۱۳ نفر بوده است.

اجرای طرح اشتغال فراگیر فقرزدا در کشور خبری دیگری بود که از سوی وزیر کار اعلام شد.

آنطور که علی ربیعی گفته وزارت کار برای بیکاری برنامه‌ریزی کرده و سیاست جلوگیری از ریزش نیروهای کار و ایجاد اشتغال گسترده را در دستور کار قرار داده است و در همین راستا طرح ایجاد اشتغال فراگیر فقر زدا را در طرح تکاپو دنبال می‌کند.

وی از ضعف فرهنگ کار در کشور انتقاد کرد و گفت: امروز عده‌ای با مدرک لیسانس حاضر نیستند در خیلی از مشاغل مشغول کار شوند.

وزیر کار ربیعی همچنین درباره ناکافی بودن مستمری بازنشستگان گفت: در طول هشت سال گذشته تورم ۶۷ درصد بر حقوق بازنشستگان کشوری پیشی گرفته و اگر خط تورم را ببینیم قدرت خرید بازنشستگان پایین آمده است. بر همین مبنا طی سه سال برای بازنشستگان تامین اجتماعی ۲۵ درصد، ۱۷ درصد و ۱۴ درصد دستمزدها را افزایش دادیم و درصددیم که به شکل پلکانی این دستمزد را بالا ببریم.

صدور ۴۰۴ هزار کارت اعتباری رفاه ایرانیان از دیگر خبرهای هفته جاری بود.

تازه‌ترین اطلاعات "کارا" بیانگر آن است که با اجرای طرح کارا (کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان) ویژه مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از سال گذشته، تاکنون بیش از ۴۰۴ هزار کارت برای جامعه هدف صادر شده است.

با توجه به موفقیت‌های به دست آمده در این طرح طی سه ماه گذشته، به پیشنهاد وزارت کار و با موافقت معاون اول رییس جمهوری، ‌ اجرای طرح کارا برای تمام کارکنان دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری پیش‌بینی و توصیه شده است.

در این طرح تأمین تمامی کالاها و خدمات صرفا توسط بخش خصوصی انجام می شود و اداره کل مالی و ذی‌حسابی هر دستگاه بازپرداخت اقساط کالاهای خریداری شده را تا زمان تسویه حساب ضمانت کامل کرده و بر اساس اعتبارسنجی صورت گرفته تا چهار برابر میانگین دریافتی حقوق و مزایای متقاضی به صورت اعتباری در کارتهای مشمولان شارژ می‌شود و بعد از خرید از ماه بعد تا زمان تسویه حساب نهایی نسبت به بازپرداخت اقساط اقدام می شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار