تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۳۳۲۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سهراب بختیاری‌زاده پیشکسوت فوتبال
آینده تاریک استقلال خوزستان
لیگ قهرمانان آسیا فرصتی عالی برای شکوفایی تیم‌های ایرانی است. باشگاه‌های ما عمدتا در چند‌سال اخیر هدف خود را برای موفقیت در لیگ برتر تعریف کرده‌اند که این به هیچ عنوان هدف خوبی محسوب نمی‌شود.

لیگ قهرمانان آسیا فرصتی عالی برای شکوفایی تیم‌های ایرانی است. باشگاه‌های ما عمدتا در چند‌سال اخیر هدف خود را برای موفقیت در لیگ برتر تعریف کرده‌اند که این به هیچ عنوان هدف خوبی محسوب نمی‌شود.

یعنی اگر به بهترین تیم لیگ برتری بگویید که آیا امسال قهرمان لیگ قهرمانان آسیا می‌شوید؟ به شما می‌خندند و می‌گویند که‌ای بابا حالا راه زیادی داریم که بتوانیم در لیگ قهرمانان آسیا موفق باشیم! پس تفکر کسب موفقیت در لیگ قهرمانان به گونه‌ای برای فوتبال ما دست نیافتنی شده است؛ چه برسد به تیم‌هایی که به هیچ عنوان این بنیه را ندارند.

استقلال خوزستان خوشبختانه یا متاسفانه امسال در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد؛ این حضور در صورتی شکل گرفته که این تیم در لیگ برتر هم حتی نمی‌تواند نتایج خوبی بگیرد و از جام حذفی نیز کنار رفته است. پس به هیچ عنوان نمی‌توانیم از استقلال خوزستان انتظار داشته باشیم که در این رقابت‌ها کار خاصی را انجام دهد یا نتایج خوبی را کسب کند.

متاسفانه تیم‌هایی مانند استقلال خوزستان بعد از این‌که یک عنوانی را به دست می‌آورند،  به حال خود رها می‌شوند و حتی تا حد فروپاشی هم پیش می‌روند و گاها دیده شده مدیران این باشگاه‌ها مایل نیستند تیم‌شان به لیگ قهرمانان اعزام شود! زیرا هزینه اضافی برای باشگاه به وجود می‌آید و‌درصد موفقیت هم در حد صفر است؛ در استقلال خوزستان هم به نظر می‌رسد شرایط اینطور است و همین تفکرات، استقلال خوزستان را نابود می‌کند. به جای این‌که دوستان تیم را حفظ و چند بازیکن جدید را به باشگاه اضافه کنند، تیم را رها کرده‌اند تا هر بلایی خواست سر تیم بیاید.

ظاهرا برای مسئولان مهم نیست استقلال خوزستان در آینده چه اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد؛ فقط همین قهرمانی که به‌دست آمد مهم بود و دیگر موضوعات مختلف اهمیتی ندارد. آینده استقلال خوزستان مشخص است؛ این تیم به‌سادگی هر چه تمام‌تر از لیگ قهرمانان آسیا حذف خواهد شد و مانند تمام تیم‌های دیگر ما که در این بازی‌ها توفیقی را کسب نمی‌کنند، آنها هم بی‌نصیب می‌مانند.

متاسفم برای ساختار فوتبال ایران زیرا باشگاه‌ها فقط یک تیم هستند و فقط نام حرفه‌ای را یدک می‌کشند. تا زمانی که فوتبال دولتی اداره می‌شود، نمی‌توان انتظار خاصی از تیم‌های آن داشت. نه‌تنها در این شرایط بهتر نمی‌شویم که پسرفت هم خواهیم کرد./ابتکار

:
:
:
آخرین اخبار