تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۳۳۳۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاظم نسب ،تاکید کرد:
ساختار صادرات خرما به نحو کارشناسانه‌ای تغییر کند
سیدجواد کاظم نسب درباره وضعیت تولید خرما در کشور، گفت:نوع بسته بندی و شرایط مصرف در کشورها باید در میزان حجم بسته بندی کالا در اولویت قرار بگیرد
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس بابیان اینکه کاهش نرخ تمام شده خرما نیازمند یارانه و اعتبار ویژه است،گفت: خرما باید با بسته بندی کوچک اما با رعایت استانداردهای بین المللی به بازارهای اروپایی صادر شود.

سیدجواد کاظم نسب درباره وضعیت تولید خرما در کشور، گفت:نوع بسته بندی و شرایط مصرف در کشورها باید در میزان حجم بسته بندی کالا در اولویت قرار بگیرد.

صادرات خرما با بسته بندی های با وزن بالا مناسب بازار اروپا نیست

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوع مصرف در اروپا به طریق مصرف روزانه است و بدین معنا باید از صادرات خرما با بسته بندی های با وزن بالا جلوگیری کنیم ،ادامه داد : با توجه به کیفیت خرما ایرانی و میزان مصرف روزانه در اروپا باید محصول در بسته بندی کوچک و به اصطلاح برای مصرف روزانه صادر شود.

وی ادامه داد :ما برای نماندن محصول بر روی دست کشاورز باید ساختار صادرات محصولی همچون خرما را به نحو کارشناسانه ای تغییر کند.

وی یادآور شد:دولت باید یارانه و اعتبارات لازم برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی در نظر بگیرد  واز همین رو باید  نرخ تمام شده محصول برای صادرات محصولات کشاورزی کاهش یابد.

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه نخلداران ما اگر خواستار صادرات بهینه خرما به کشورهای اروپایی هستند باید بر طبق سلیقه مشتری محصول را با بسته بندی بین المللی صادر کنند،گفت: صادرات خرما باید با بسته بندی کوچک اما با  رعایت استانداردهای بین المللی به بازارهای اروپایی صادر شود.
:
:
:
آخرین اخبار