تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۳۳۴۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در گرامیداشت مقام حضرت قاسم بن الحسن(ع)؛
سوگواره کشوری «احلی من العسل» با حضور 1500 دانش‌آموز برگزار شد
سوگواره «احلی من العسل» ویژه گرامیداشت مقام حضرت قاسم بن الحسن (ع) با حضور حدود یک هزار و 500 دانش آموز اهوازی برگزار شد
سوگواره «احلی من العسل» ویژه گرامیداشت مقام حضرت قاسم بن الحسن (ع) با حضور حدود یک هزار و 500 دانش آموز اهوازی برگزار شد.

روز گذشته ششم محرم و مصادف با ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، سوگواره کشوری «احلی من العسل» ویژه گرامیداشت مقام حضرت قاسم بن الحسن (ع) در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز برگزار شد.

مهدی رفیعی‌دهکردی معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، در حاشیه این مراسم هدف از برگزاری این سوگواره را معرفت‌افزایی دانش‌آموزان دانست و اظهار کرد: یک هزار و 500 دانش آموز از نواحی چهار گانه اهواز و شهرستان کارون در این مراسم شرکت کردند.

وی افزود: کسب معرفت توسط دانش‌آموزان نسبت به قیام عاشورا، تعمیق ارزش‌های دینی و ترویج ارزش‌های عاشورایی در سطح جامعه از نیازهای اساسی امروز نسل جوان و نوجوان است.

رفیعی‌دهکردی با اشاره به این‌که این سوگواره کشوری برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود، گفت: تربیت دینی، اعتقادی و اخلاقی از اولویت‌های حوزه معاونت پرورشی، فرهنگی و مبتنی بر تقویت شعاری و شعوری دین است که بسترهای معرفت افزایی دینی را فراهم می‌کند.

وی بیان‌کرد: این اولویت در سند تحول بنیادین به عنوان یک اولویت مبنایی در تعلیم و تربیت به شمار می‌آید و برگزاری سوگواره‌ها، اجتماعات، همایش‌ها و کارگاه‌های دانش‌آموزی در همین راستا است. بر این باور هستیم که ترویج ارزش‌های دینی در جامعه غنی‌ترین ثمره قابل ارائه در جهان در مقابل انحرافات و گسستگی‌های اخلاقی است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار