تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۳۳۵۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌مندی ۷ هزار بهبهانی از آب بهداشتی/پلمب و توقیف یک پارک بادی در آبادان
بهره‌مندی ۷ هزار بهبهانی از آب بهداشتی و پلمب و توقیف یک پارک بادی در آبادان از مهم‌ترین عناوین اخبار اجتماعی در‌ خوزستان است.
  با تامین اعتبار مورد نیاز پروژه های آبرسانی روستایی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 7 هزار نفر از اهالی روستاهای بهبهان از آب شرب پایدار و بهداشتی بهره مند می‌شوند.

مدیر امور آبفا روستایی شهرستان بهبهان با اشاره به اینکه اعتبار پروژه تشان با تحت پوشش قرار دادن 21 روستا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده است، گفت: اعتبار این پروژه تا سال 1393 از طریق تملک دارایی های استانی تامین می‌شد اما از سال گذشته در ردیف تامین اعتبارات صندوق توسعه ملی قرار گرفته است .

عابدنژاد ادامه داد: احداث ساختمان، تاسیسات برق، تابلوهای برق، تهیه لوله، حفر 2 حلقه چاه و اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع از جمله اقداماتی است که در این پروژه از شهریور ماه در دستور کار قرار گرفته است .

وی از اجرای شبکه توزیع  روستاهای چهاردهی و روستای سرجوشر وحدت طی 2 سال گذشته خبر داد و افزود: اجرای شبکه توزیع روستای شاه غالب و ثارالله در سنوات قبل انجام شده، اما هنوز در مدار بهره برداری قرار نگرفته است، که با بهره برداری از پروژه مجتمع آبرسانی 21 روستای تشان آب از طریق خطوط انتقال و شبکه توزیع میان اهالی این روستاها توزیع می شود .

عابد نژاد اضافه کرد: ترمیم و بازسازی دو دستگاه مخزن هوایی قدیمی 50 و 100 متر مکعبی، احداث یک دستگاه مخزن هوایی 150 متر مکعبی جدید که هر سه در مدار بهره برداری قرار گرفته اند از دیگر اقدامات صورت گرفته در پروژه مذکور است.

مدیر امور آبفاروستایی شهرستان بهبهان بیان کرد: اجرای 2 کیلومتر خطوط انتقال تا روستای کلگه زار و شبکه توزیع روستای تاکائیدی و احداث 8 دستگاه تابلو برق مطابق با سیستم های روز از دیگر اقداماتی است که در این پروژه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 50 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه تشان از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: از این مبلغ در سال جاری 15 میلیارد ریال اختصاص پیدا می‌کند.

عابدنژاد با اشاره به اجرای شبکه توزیع و خطوط انتقال در روستای قلعه سید مقیم واقع در بخش مرکزی گفت: فرسودگی و گرفتگی خطوط و شبکه توزیع این روستای 210 خانواری با کارگزاری 1 کیلومتر خط انتقال در سال گذشته و اجرای 1 کیلومتر شبکه توزیع با اعتباری افزون بر 80 میلیون تومان از محل اعتبارات جاری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان انجام شده و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز (2500 میلیون ریال) و تعویض کامل شبکه توزیع آب روستا، مشکل به طور کامل رفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از خشک شدن سه حلقه چاه در سنوات گذشته تامین آب شرب مجتمع 11 روستایی بیدبلند واقع در دهستان تشان غربی با مشکل جدی مواجه شد، در راستای رفع بخشی از نیاز آبی روستاهای مذکور یک حلقه چاه آبفا شهری تجهیز و ایستگاه پمپاژ مجدد (تقویت فشار) راه اندازی شد، که به موجب اجرای این پروژه روستای آب امیری نیز با برخورداری از 250 خانوار از نعمت آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی بهره مند می‌شوند.

مدیر امور آبفا روستایی شهرستان بهبهان افزود: همچنین آبرسانی با تانکر سیار به بعضی از روستاهای بخش تشان (مجتمع 11 روستای بیدبلند - مجتمع سه روستای ویسی ها - مجتمع 5 روستای کلگه زار ) انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال احداث و راه اندازی تاسیسات جدید آبرسانی به این 11 روستا هستیم، گفت: با بررسی و مطالعات انجام شده یک حلقه چاه به عمق 170 متر حفاری شده و تاسیسات آبرسانی نیز در دست احداث است .

عابدنژاد بیان کرد: تا زمانی که چاه موردنظر راه اندازی شود و خطوط انتقال و تاسیسات در آن احداث شود بخشی از آب شرب مورد نیاز این روستاها از طریق تاسیسات آب شهری در مجاورت پالایشگاه بید بلند 2 تامین می‌شود.

وی یادآور شد: اعتبار پروژه آبرسانی به 11 روستای بیدبلند بهبهان 7000 میلیون ریال از محل اعتبارات ماده 10 و 12 خشکسالی مصوب شده که از این مبلغ تا کنون 30 درصد تخصیص پیدا کرده و بخش دیگری از اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است .

روستاهای بخش تشان غربی 700 خانوار با جمعیتی بالغ بر 4 هزار نفر را تحت پوشش دارند .

پلمب و توقیف یک پارک بادی در آبادان

مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: طی بازرسی های انجام شده از شهربازی آبادان به دلیل عدم انطباق تجهیزات با استانداردهای ملی مربوطه ضمن اعلام و اخطار برای رفع نواقص موجود، مهلتی را برای رفع نقص و اقدام جهت اخذ مجوز استاندارد برای این شهربازی تعیین کردیم.

رضا دهدشتی زاده تاکید کرد: در پی بی توجهی متولیان این پارک به اخطارهای اداره استاندارد آبادان و عدم رفع نواقص وسایل و تجهیزات موجود، این شهربازی توسط کارشناسان این اداره پلمپ شد.

وی گفت: مطابق ماده 9 قانون اصلاح مجموعه قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، تجهیزات مستقر در شهربازی‌ها مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند و با توجه به مغایرت‌های ذکر شده، بهره‌برداری از تجهیزات بدون مجوز استاندارد ممنوع و هر گونه خسارت وارده مالی و یا جانی به عهده مدیریت مجموعه است.

برگزاری سوگواره احلی من العسل در اهواز

مصادف با ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، سوگواره  کشوری «احلی من العسل » ویژه گرامیداشت مقام حضرت قاسم بن الحسن (ع) در حسینیه عاشقان ثارالله  اهواز برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان هدف از برگزاری این سوگواره را معرفت افزایی دانش آموزان دانست و اظهار داشت: کسب معرفت توسط دانش آموزان نسبت به قیام عاشورا، تعمیق ارزش‌های دینی و ترویج ارزش های عاشورایی در سطح جامعه از نیازهای اساسی امروز نسل جوان و نوجوان است.

مهدی رفیعی دهکردی افزود: یک هزار و 500 دانش آموز از نواحی 4 گانه اهواز و شهرستان کارون در این مراسم شرکت کردند.

نواخته شدن زنگ امر به معروف و نهی از منکر

همزمان با ر ماه محرم، مراسم معنوی نواخته شدن زنگ امر به معروف و نهی از منکر در مدرسه شبانه روزی امام محمدباقر (ع) شهر حسینیه و به نمایندگی از مدارس منطقه الوارگرمسیری برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام متین‌پور در سخنانی به تشریح دلایل و ضروریات قیام و حرکت امام حسین(ع) پرداخت و هدف اصلی این اقدام را امر به معروف و نهی از منکر دانست که تنها راه باقی مانده برای زنده نگهداشتن و استمرار مکارم اسلامی و اخلاقی دین مبین اسلام در زمان غصب خلافت توسط طاغوتیان بوده است.

برگزاری مسابقات کتابخوانی خانواده سلامت

مسابقات کتابخوانیخانواده سلامت با حضور جمعی از سوادآموزان مسجدسلیمان برگزار شد که در این برنامه مسئول ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش مسجدسلیمان و خانم طهماسبی کارشناس تغذیه و سلامت حضور داشتند.

رئیس اداره سواد آموزی مسجدسلیمان هدف از برگزاری این مسابقات راآگاهی بیشتر خانواده ها با موضوع سلامت و بهداشت عنوان کرد.

ضرورت بالابردن سطح علمی دانش‌آموزان

رئیس اداره آموزش و پرورش، معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی و کارشناسان آموزش و روابط عمومی در مدارس روستای گرگر حضور یافتند.

در این برنامه محمد ابوعلی، رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی گفت: دانش آموزان این منطقه ازبنیه علمی و مذهبی بالایی برخوردار هستند باید با بالابردن کیفیت آموزشی، سطح علمی این دانش‌آموزان را ارتقا دهیم.

وی افزود: با کمک دهیاری روستا و شناسایی خیران، مشکل تجهیزات مدارس و سرویس همکاران و دانش‌آموزان مرتفع شود.

در این برنامه از مدارس 12 فروردین و مجتمع مدارس حضرت معصومه (س) بازدید شد و  ابوعلی با حضور در کلاس‌های درس و  شاخه‌های گل به معلمان این مدارس اهدا کرد.

برگزاری همایش سالمندان در اندیمشک

همایش سالمندان با حضور جمعی از سالمندان بهزیستی و موسسه مریم عذرا (س) در سالن اجتماعات این موسسه برگزار شد که در این همایش رئیس اداره بهزیستی و کارشناسان این اداره و واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت حضور داشتند

در این برنامه رئیس اداره بهزیستی اندیمشک به بررسی مشکلات درمانی و اقتصادی سالمندان پرداخت و کارشناسان تغذیه مرکز بهداشت نیز به توزیع پکیج‌های آموزشی و قرص کلسیم به کلیه سالمندان پرداختند.

اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی

دانش آموزان دختر متوسطه دوم منطقه الوارگرمسیری در قالب کاروان راهیان نور، راهی مناطق عملیاتی خوزستان شدند.

در این اردوی معنوی تعداد 120 نفر از دختران مقطع متوسطه دوم با همراهی 6 نفر از خواهران فرهنگی منطقه، بوسیله 3 دستگاه اتوبوس از مدرسه شبانه روزی فاطمه الزهرا(س) شهر بیدروبه رهسپار سرزمین خون و شهادت شدند.

برنامه ویژه شیرخوارگان حسینی در بیمارستان شهدای ایذه

آئین سوگواری و عزاداری شیرخوارگان حسینی در بیمارستان شهدای ایذه برگزار شد.

در این برنامه حجت‌الاسلام شیخ‌زاده با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت این واجب فراموش شده در جامعه گفت: شما زنان و مادران از همین روزهای ابتدایی زندگی فرزندانتان باید تربیت و الگوی زندگی حسینی را در زندگیتان وارد کنید.

توسعه شبکه توزیع آب شرب روستاهای اهواز

سرپرست امور آبفاروستایی اهواز با اشاره به اقدامات انجام شده در دهستان لامی گفت: تعمیر 24 مورد حط انتقال، تعمیر 78 مورد شبکه توزیع، تعویض یک دستگاه پمپ کف کش آب خام جسانیه، نصب یک دستگاه کلرزمی، توزیع پرکلرین و توزیع گاز کلر اقداماتی است که با اعتباری افزون بر 1 میلیارد و 260 میلیون ریال انجام شده است.

پوررکنی بیان کرد: شبکه توزیع آب شرب روستاهای جسانیه بزرگ، دغاغله و ابوبقال دهستان لامی 490 متر توسعه یافته که لوله های استفاده شده در این روستاها با مساعدت بخشدار و شورا و دهیاری بخش مرکزی تهیه شده است.

نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر در هندیجان

زنگ امر به معروف و نهی از منکر به صورت نمادین با حضور حجت‌الاسلام شمیل‌پور امام جمعه، رفیعی فرماندار، حیاتی مدیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان شهرستان هندیجان در دبیرستان دخترانه دهخدا نواخته شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام شمیل‌پور امام جمعه هندیجان گفت: حضرت زینب (س) پیام حجاب و نماز را به تمامی جهان ابلاغ کرد و دانش‌آموزان باید از ایشان پیروی  و امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اجراکنند.

فرماندار هندیجان نیز تمام زندگانی امام حسین (ع) را برای احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: یکی از این موارد رعایت حجاب و توجه به گفته‌های معلمان گرامی است که دانش آموزان باید آن را رعایت کنند.

بازرسی از محموله‌های صادراتی خرما

مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: 266 مورد بازرسی و نمونه برداری از محموله‌های صادراتی خرما در سطح استان خوزستان انجام شده است.

دهدشتی‌زاده افزود: مبادی خروجی محموله‌های خرما نیز بندرعباس، سرخس، بندرلنگه، بندرانزلی، آستارا، بازرگان، خرمشهر و بندر امیرآباد است.

مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
کاش آب اهواز هم پاک و بهداشتی بود ، 700هزار تومان باید تصفیه آب بخرم هر سالم 300هزار تومان خرجش کنم. قبص آب هم که میاد پول دفع آب بدنم روهم ازم میگیرن ،خداروشکر
:
:
:
آخرین اخبار