تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۳۳۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید دو میلیون تن محصول کشاورزی در دزفول
شهرستان دزفول با تولید بیش از ۲ میلیون تن محصول کشاورزی یک قطب مهم کشاورزی در استان است.
فرماندار ویژه دزفول گفت: این شهرستان یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید محصولات کشاورزی استان خوزستان بوده و کشاورزان این شهرستان بخش عمده‌ای از نیازهای بازار مصرف کشور را در زمینه محصولات کشاورزی تأمین می‌کند.

حبیب الله آصفی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 2 میلیون تن از انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان و در بخش‌های مختلف شهری و روستایی دزفول تولید و پس از آن وارد بازار مصرف شده است.

وی افزود:بخش چغندر قند در دزفول و متناسب با تولیدهای این شهرستان در اراضی شهری و روستایی نیازمند توجه ویژه است و با توجه به حجم تولید این شهرستان باید با جذب سرمایه‌های دولتی و خصوصی فعالین اقتصادی را برای سرمایه گذاری در این زمینه تشویق کرد.

فرماندار ویژه دزفول گفت :همچنین در این شهرستان، بیش از 50 هزار تن مرکبات تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که این خود بیانگر ظرفیت و استعداد منحصر به فرد دزفول در بخش تولیدها باغی و محصولات مربوط به آن است و باید به آن بیش از گذشته توجه کرد.

وی اظهار کرد: محصولات تولید شده در بخش کشاورزی دزفول، پس از تأمین نیاز بازار مصرف در شهرستان به شهرها و استان‌های هم جوار و پس از آن به کشورهای مختلف جهان صادر و نقش مهمی در ارزآوری و رشد تولید داخلی در زمینه این تولیدها دارد.


:
:
:
آخرین اخبار