تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۳۳۸۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با نزدیک شدن به اربعین حسینی مطرح شد؛
ابراز نگرانی معاون غذا و داروی علوم پزشکی اهواز از کمبود دارو در خوزستان
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از تامین نشدن داروی استان خوزستان توسط داروخانه‌های خصوصی در آستانه اربعین حسینی ابراز نگرانی کرد
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از تامین نشدن داروی استان خوزستان توسط داروخانه‌های خصوصی در آستانه اربعین حسینی ابراز نگرانی کرد.

حسین برزگر، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار سینا با بیان اینکه سازمان‌های بیمه‌گر تامین اجتماعی و بیمه سلامت به تعهدات خودشان در قبال پرداخت مطالبات داروخانه‌ها عمل نکردند، اظهار کرد: در زمینه استمرار خدمات دارویی توسط داروخانه‌های استان خوزستان با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینی و حضور زائران که از استان به زیارت مشرف می‌شوند، این نگرانی وجود دارد که تامین داروی آنان با مشکل مواجه شود.

وی با اشاره به اینکه مطالبات داروخانه‌های استان خوزستان مربوط به دی ماه سال گذشته توسط سازمان بیمه‌گر تامین اجتماعی و اسناد اسفند سال گذشته بیمه سلامت استان پرداخت نشده است، افزود: این دیرکرد پرداخت‌ها باعث نگرانی درباره تامین داروی استان می‌شود و چنانچه مسئولان کشوری از این مهم غافل شوند احتمال ایجاد مشکل وجود دارد.

برزگر، با بیان اینکه ما شاهد پیگیری مسئولان تامین اجتماعی و بیمه سلامت  استان بوده‌ایم، تاکید کرد: این موضوع تنها توسط مسئولان کشوری و به ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل حل است که امیدواریم هرچه سریعتر این مشکل بر طرف شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر اینکه عدم پرداخت به موقع سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت مطالبات داروخانه‌های خوزستان، موجب ایجاد مشکلاتی در تامین داروی استان می‌شود، تصریح کرد: این موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیاری در چرخه  تولید و توزیع داروی استان خواهد کرد.

برزگر، با بیان اینکه شرکت‌های پخش دارو، امکان وصول به موقع مطالبات خود از داروخانه‌ها را با توجه به دیرکرد سازمانه های  بیمه‌گر ندارند، عنوان کرد: قطعاً پرداخت نکردن مطالبات از سوی سازمان‌های بیمه‌گر تامین اجتماعی استان، داروخانه‌ها را دچار مشکل خواهد کرد که نتیجه آن عدم تأمین داروی استان است.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه مسئولان کشوری به داروخانه‌های استان خوزستان در راستای تحقق عملی کردن اقتصاد مقاومتی در استان کمک کنند، ابراز امیدواری کرد: مسئولان سازمان‌های بیمه‌گر تامین اجتماعی با پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها از ایجاد مشکلات مالی و اقتصادی آنها جلوگیری کنند تا خللی در تأمین داروی استان پیش نیاید.

برزگر، در پایان از تلاش داروخانه‌ها با توجه به محدودیت‌های مالی که امکان تدارک مناسب دارو را سلب کرده است، تشکر و اظهار کرد: علی‌رغم مشکلات فوق تاکنون ارائه خدمات دارویی به بهترین شکل توسط داروخانه‌ها ادامه دارد و انشاالله با کمک مسئولان کشوری مسائل فوق نیز مرتفع شود.
:
:
:
آخرین اخبار