تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۳۳۸۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استقرار ۲ کنسولگری سیار عراق در خوزستان /تردد اتباع خارجی از مرز شلمچه
یکی دیگر از اقدامات این سازمان استقرار 2 کنسولگری سیار است که این کنسولگری‌ها ابتدا در اهواز و سپس در سایر شهرستان‌ها‌ی مورد نیاز ازجمله آبادان و سوسنگرد مستقر می‌شوند
مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: برای رفاه حال زائران اربعین ۲ کنسولگری سیار در استان خوزستان مستقر می‌شود.

ناصر حویزاوی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده از سوی سازمان حج و زیارت استان خوزستان اظهار داشت: فراخوان دفاتر خدمات پستی برای همکاری در زمینه تسهیل صدور ویزا آخرین اقدام انجام شده از سوی سازمان حج و زیارت استان است که تا کنون به 400 دفتر خدمات پستی در شمال، جنوب، شرق و غرب استان آموزش‌های لازم برای صدور ویزا ارائه شده است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات این سازمان استقرار 2 کنسولگری سیار است که این کنسولگری‌ها ابتدا در اهواز و سپس در سایر شهرستان‌ها‌ی مورد نیاز ازجمله آبادان و سوسنگرد مستقر می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه تا کنون بیش از 270 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، گفت: 10 درصد افراد ثبت نام شده در سامانه سماح شهروندان خوزستانی هستند. مرزهای شلمچه، چذابه و مهران مرزهایی هستند که دولت برای زائران ایرانی اعلام کرده است و اتباع خارجه باید با دریافت ویزا از کشور مبدا از مرز شلمچه تردد کنند.

وی به فعال بودن سامانه سماح تا 25 آبان‌ماه اشاره کرد و گفت: ثبت نام کنندگان باید برای شرکت در مراسم اربعین ویزا، پاسپورت و دفترچه بیمه با اعتبار مورد نیاز را به‌همراه داشته باشند.

حویزاوی عنوان کرد: در حوزه زیرساخت از جمله جاده‌ها، پایانه‌ها و گذرنامه هیچ مشکلی نداریم و مواکب پذیرایی از شهروندان نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است که تا پایان ماه صفر با حمایت‌های مردمی برپا هستند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار