تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۳۳۹۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون میراث فرهنگی خوزستان:
مشوق‌های مالیاتی در حوزه گردشگری خوزستان اعطا می‌شود
درآمدهای خدماتی هتل‌ها و مراکز اقامتی گردشگری اشخاص حقوقی غیردولتی که از ابتدای امسال از طرف مراجع قانونی ذی‌ربط پروانه بهره‌برداری یا مجوز دریافت نمایند، از تاریخ شروع فعالیت به مدت 5 سال و در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت 10سال با نرخ صفر مالیات محاسبه می‌شوند
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره‌ میراث فرهنگی خوزستان با بیان اینکه همکاری استانداری و میراث فرهنگی خوزستان برای اعطای مشوق‌های مالیاتی گفت: خوزستان به سیاست‌های تشویقی و حمایتی بیشتری در حوزه گردشگری نیاز دارد.

تبار قریب با اشاره به تغییرات مثبت در آخرین اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم اظهار داشت: از ابتدای امسال مشوق‌ها و تسهیلات مالیاتی گسترده‌ای برای هدایت منابع به سوی بخش‌های مختلف اقتصادی درنظر گرفته‌ شده است.

وی اعطای مشوق‌های مالیاتی به حوزه گردشگری را از جمله این تغییرات برشمرد و افزود: درآمدهای خدماتی هتل‌ها و مراکز اقامتی گردشگری اشخاص حقوقی غیردولتی که از ابتدای امسال از طرف مراجع قانونی ذی‌ربط پروانه بهره‌برداری یا مجوز دریافت نمایند، از تاریخ شروع فعالیت به مدت 5 سال و در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت 10سال با نرخ صفر مالیات محاسبه می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان تصریح کرد: برای رونق یافتن ایجاد تاسیسات گردشگری، به دنبال مشوق‌های بیشتری هستیم و از طریق استانداری و سازمان‌های مربوطه، این امر در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشوق‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران معافیت مالیاتی است، گفت: براساس تبصره 3 ماده 132 قانون مالیات‌های مستقیم، تمامی‌ تأسیسات گردشگری دارای پروانه بهره‌برداری هر سال از پرداخت 50 درصد از مالیات مشمول معاف هستند.

قریب با بیان اینکه هتل‌هایی که هم اکنون ساخته می‌شوند با توجه به مکان ساخت از 5 تا 13 سال معافیت دائم خواهند داشت، عنوان کرد: براساس مصوبه دولت به منظور فراهم کردن زمینه جلب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی با رعایت قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب بیش از 1166 منطقه نمونه گردشگری در مناطق مستعد کشور و قطب‌های گردشگری اقدام شده است.

وی تصریح کرد: طبق قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری، هیات سرمایه‌گذاری خارجی در ایران به‌طور کامل پوشش داده خواهد شد. گسترش حوزه فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی از جمله امکان‌پذیرشدن سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، به‌رسمیت شناختن روش‌های جدید سرمایه‌گذاری خارجی از جمله تأمین مالی پروژه‌ای، بازخرید و انواع روش‌های ساخت بهره‌برداری و واگذاری از مزیت‌های قانون جدید تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار