تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۳۳۹۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم اهواز در مجلس:
جلوی درخواست های سیاسی باید از آموزش و پرورش خوزستان گرفته شود
باید جلوی درخواست های سیاسی از آموزش و پرورش خوزستان گرفته شود و درخواست ها تنها در چارچوب منافع و مطالبات مردمی صورت گیرد
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: باید جلوی درخواست های سیاسی از آموزش و پرورش خوزستان گرفته شود و درخواست ها تنها در چارچوب منافع و مطالبات مردمی صورت گیرد.

همایون یوسفی با بیان اینکه  آموزش و پرورش از نیازهای اساسی هر جامعه است و توسعه  آن باعث توسعه پایدار در سطح ملی می شود، اضافه کرد: انتظاراتی که ما نمایندگان از مجموعه  آموزش و پرورش داریم این است که با توزیع متوازن منابع در همه  مناطق استان و در بین قومیت های مختلف، زمینه های رشد بیشتر شاخص های آموزشی فراهم شود و این آمادگی را داریم که درعرصه ملی و استانی به آموزش و پرورش کمک کنیم.  

وی با تاکید بر لزوم حفظ آرامش در مجموعه آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: نمایندگان و مدیران تمامی دستگاه ها باید سعی کنند تا محیط آرامی را برای آموزش و پرورش فراهم کنند و شرایطی ایجاد کنند که  این مجموعه  در فضایی غیرسیاسی، اهداف و فعالیت های خود را پیگیری کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عملکرد مجموعه آموزش و پرورش خوزستان غیرسیاسی و منطبق با برنامه ریزی های علمی است، گفت: آموزش و پرورش باید به دور از هیاهوهای سیاسی، همچنان به صورت علمی پیش برود و البته دستاوردهای کنونی، موید رشد منطقی و قابل قبول شاخص های توسعه آموزشی خوزستان است.

یوسفی با اظهار رضایت از رشد شاخص ها در آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: شاخص های آموزش و پرورش خوزستان در طی این مدت رشد قابل قبولی داشته و امیدواریم با روند موجود، این رشد در آینده نیز ادامه پیدا کند. برای  ایجاد رشد  همه جانبه  در آموزش و پرورش باید خیلی از مولفه های اجتماعی در کشور و استان بهبود پیدا کند.  

وی، انتظار رشد شتابان در آموزش و پرورش را غیرواقعی دانست و بیان کرد: روندی که آموزش و پرورش خوزستان در پیش گرفته، یک روند علمی و منطقی است که منجر به نتایج مثبت در آینده می شود.

یوسفی افزود: با انتقادهای تند و سیاسی  مشکلات مردم حل نمی شود. به نظر من در موضوعات مهمی مثل آموزش و پرورش باید مستند و علمی صحبت کرد و به جای اینکه به مدیرانمان بتازیم بهتر است پیگیر حل مشکلات باشیم چون تا وقتی که مشکلات حل نشوند هر مدیری بیاید نمی تواند کارایی بالایی داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و در مان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تا وقتی که ساختار آموزش و پرورش اصلاح نشود هیچ فرقی نمی کند چه کسی وزیر باشد و چگونه کار کند. مجلس و دولت باید به اصلاح ساختار آموزش و پرورش در آموزش و پرورش کمک کنند  آموزش و پرورش  را جزو  اولویت های برنامه نویسی و بودجه ریزی کشور قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، اجباری شدن پیش دبستانی در خوزستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این طرح پس از ارزیابی ها و کارشناسی های صورت گرفته در کشور، در استان خوزستان به صورت اجباری درآمد و عملکرد خوزستان به عنوان یک استان پیشرو در خصوص اجرای این طرح، جای قدردانی دارد و امیدواریم نتایج  طرح «اجباری شدن پیش دبستانی»  در خوزستان باعث افزایش توانایی های دانش آموزان برای طی کردن مراحل بعدی آموزشی شود.

یوسفی همچنین از پیگیری ردیف های استخدامی خاص خوزستان خبر داد و گفت: کمبود نیروی انسانی خطر بسیار بزرگی برای سیستم آموزشی به شمار می آید که با هماهنگی هایی که با اداره کل آموزش و پرورش انجام شده است، در سطح وزارتخانه در حال پیگیری این موضوع هستیم تا در استخدام های جدیدی که صورت می گیرد، نیروی انسانی کافی را به صورت سهمیه به خوزستان اختصاص دهند.

وی در خصوص  پیگیری مطالبات آموزش و پرورش خوزستان از دستگاه های دولتی نیز اظهار کرد: دستگاه های دولتی به دلیل مشکلات اقتصادی که دارند طلب زیادی از هم دارند ولی چون آموزش و پرورش دستگاه  مهمی هست. وظیفه داریم مطالباتی که از ارگان های دولتی دارد را با جدیت پیگیری کنیم. من از مسئولان آموزش و پرورش می خواهم یک جمع بندی از مطالباتشان به ما ارائه دهند تا همراه خودشان این مطالبات را پی گیری کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار