تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۳۳۹۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
سند راهبردی «خدمات‌رسانی به رزمندگان» با وجود یکسال از ابلاغ اجرایی نشده است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سند راهبردی «خدمات‌رسانی به رزمندگان» با وجود گذشت یکسال از ابلاغ توسط معاون اول رئیس‌جمهور هنوز اجرایی نشده است
عامر کعبی امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان اسلام در تیرماه سال گذشته توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد، اما تا این لحظه هیچ خبری از اجرای ان نیست.

وی افزود: با توجه به درخواست‌ها و مراجعات مکرر مردم درخصوص علت عدم اجرایی شدن این سند، پیگیری‌هایی برای بررسی علل تعلل دولت در اجرایی کردن این سند انجام شد که دولت علت آن را عدم امکان تامین مالی عنوان می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمام نمایندگان واقع در حوزه‌های مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس پیگیر اجرایی شدن این سند راهبردی هستند، ولی تا این لحظه دولت زیر بار اجرایی شدن آن به دلیل محدویت مالی نرفته است.

کعبی تصریح کرد: در ایـن سنـد گروه‌های ذی‌نفع از نظـر شغـلی و وضعیـت استخدامـی و نحوه حضور در مناطق جنگی و عملیاتی و امنیتی خواه به شکل موظف یا داوطلبانه بوده باشد، بـه چهار گروه تقسیم شده‌اند و گروه رزمندگان دوران دفاع مقدس در بهره‌مندی از خدمات این سند در اولویت هستند.

وی با بیان اینکه این سند شامل تمام مناطقی عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در غرب و جنوب غرب کشور می‌شود، ادامه داد: یکی از مفاد این سند معافیت یا تقلیل مدت خدمت نظام وظیفه فرزندان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم اجرای کامل و دقیق این سند تاکید کرد و اظهار داشت: به هیچ عنوان زیر بار اجرای گزینشی این سند نمی‌رویم و تاکید داریم که دولت هر چه زودتر این سند مهم را اجرایی کند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: عامر کعبی
:
:
:
آخرین اخبار