تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۳۳۹۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سفیر سابق عربستان در عراق، وزیر شد
'سلمان بن عبدالعزیز آل سعود' پادشاه عربستان با صدور حکمی 'ثامر السبهان' سفیر سابق عربستان در عراق را به سمت وزیر مشاور در امور خلیج فارس منصوب کرد.
  در حکم پادشاه عربستان برای ثامر السبهان، درجه ممتاز در وزارت خارجه این کشور در نظر گرفته شده و این حکم به نخست وزیر، دیگر وزیران و کارمندان عالی رتبه وزارت خارجه ابلاغ شده است.

شاه عربستان در این حکم ثامر بن سبهان علی السبهان را به عنوان وزیر مشاور در امور خلیج فارس و در رتبه ممتاز وزارت خارجه معرفی و حکمی برای اجرا به دیگر بخش ها ابلاغ کرده است .

ثامر السبهان که دسامبر 2015 ماموریت خود را در بغداد آغاز کرده بود، هنگام معرفی اش از سوی سعودی ها با اعتراض هایی در بغداد روبه رو شد و کارشناسان و ناظران حوزه دیپلماتیک در عراق از همان هنگام پیش بینی کرده بودند که این ماموریت چندان دوام نخواهد داشت .

وی پیش از منصوب شدن به عنوان سفیر در بغداد به عنوان رایزن نظامی سفارت عربستان در لبنان فعالیت می کرد.

السبهان، به عنوان اولین سفیر عربستان سعودی در عراق پس از 25 سال قطع مناسبات بین بغداد و ریاض معرفی شد، اما مدت انجام وظیفه او به دلیل تنش های سیاسی مختلف و دخالت های آشکارش در امور داخلی عراق٬ حمله به گروه های مردمی مانند الحشد الشعبی و تحریک قومیت ها علیه هم ، بیش از هفت ماه دوام نیاورد و وزارت خارجه عراق خواستار جایگزین کردن شخصی دیگر به جای وی شد.

'ابراهیم الجعفری' وزیر خارجه عراق، تحرکات سفیر عربستان در بغداد را مصداق بارز دخالت در امور داخلی عراق دانسته و گفته بود که فعالیت های وی هیچ مناسبتی با چارچوب وظایف یک سفیر ندارد و این موضوع به صورت رسمی به السبهان ابلاغ شده است.
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار