تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۳۳۹۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرودگاه‌هایی که کابوس خلبانان شده‌اند
مهم‌ترین فاکتور برای خلبانان و مهمان‌داران امکان ورود و خروج سریع از فرودگاه، به‌خصوص پس از پروازهای 10 تا 18 ساعته است.
بسیاری مسافران از فرودگاه‌ها وحشت دارند. از انتظار در صف‌های امنیتی تا غذاهای کم‌کیفیت همه عواملی هستند تا فرودگاه‌ها به‌عنوان گذرگاهی آزاردهنده اما ضروری شناخته شوند. ممکن است فرودگاه، برای مسافران کمی استرس‌زا باشند، اما خلبانان و مهمانداران، کسانی که هر روز با این مکان پرآشوب سر‌و‌کار دارند، نظرشان در مورد این مراکز چیست؟

به گزارش روزنامه دنیای خودرو، اگرچه کارکنان خطوط هوایی اغلب از امتیازاتی چون دورزدن پایانه‌های عمومی شلوغ بهره می‌برند، اما ورود آزادانه به فرودگاه‌ها و پرسه زدن در محوطه آنها نیز چندان لذتی برایشان ندارد، حتی برای خلبانان تازه‌کار.

مهم‌ترین فاکتور امکان ورود و خروج سریع از فرودگاه، به‌خصوص پس از پروازهای 10 تا 18 ساعته است. در ادامه به معرفی فرودگاه‌هایی که تبدیل به کابوسی برای خلبانان و مهمان‌داران شده‌اند، خواهیم پرداخت.

 فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس
 
  فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس دارای یکی از بدترین گیت‌های امنیتی در آمریکاست. یکی از خلبانان می‌گوید: «گیت امنیتی این فرودگاه یکی از بدترین‌هاست. این گیت در دهه 20 و 30 میلادی طراحی شده و ساخت آن در دهه 40 میلادی به پایان رسیده است.» فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس برای سیل جمعیتی که هر روز در این فرودگاه تردد می‌کنند، بسیار کوچک است. این تنها یک مثال از کوتاه‌بینی‌های مسئولان این فرودگاه است.

فرودگاه لاگاردیا

   خلبان دیگری در یکی از شبکه‌های اجتماعی می‌نویسد: «فرودگاه لاگاردیا همواره شلوغ و دارای تاخیرهای طولانی‌مدت است. در زمان طراحی این فرودگاه، هرگز جمعیتی که امروز در آن تردد دارند، پیش‌بینی نشده است. اما اگر انصاف را در نظر بگیریم، ماموران کنترل این فرودگاه، کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهند.»

فرودگاه بین‌المللی شانگهای پودانگ

   به گفته یک خلبان مستقر در شانگهای چین، فرودگاه شانگهای پودانگ آنچنان هم بد نیست، به‌جز این‌که این فرودگاه دو باند در سمت شرق و دو باند در سمت راست دارد. وی ادامه می‌دهد: «هنگام فرود هم مشکلی وجود ندارد و این عملیات به آسانی انجام می‌شود، اما برج مراقبت، ما را به دورترین نقطه برای فرود هدایت می‌کند. بنابراین مجبور می‌شویم تمام راه تا گیت را با تاکسی طی کنیم.»

فرودگاه بین‌المللی هونگکیائو چین

   سفر به شانگهای یک سفر به یاد ماندنی است، اما نه به‌عنوان خاطره‌ای دلچسب! به گفته یکی از خلبانان در شانگهای، فرودگاه بین‌المللی هونگکیائوی چین بسیار کوچک است. اگرچه این فرودگاه همواره با به‌روزرسانی‌هایی همراه بوده است، اما به محض این‌که تاخیری در آن صورت گیرد با سیلی از جمعیت روبه‌رو خواهد شد.

فرودگاه بین‌المللی تریبهوان، کاتماندو، نپال

   یک خلبان کارکشته در مورد این فرودگاه می‌گوید: «بدون شک، کاتماندو بدترین فرودگاه دنیاست. مجهز بودن به یک ایستگاه اتوبوس که 600 درصد ظرفیت جمعیت، مسافر سوار می‌کند و نبود امکانات رفاهی و امنیتی گیج‌کننده از مشخصات منفی این فرودگاه است. البته، اخیرا نیمکت‌های مناسبی در این فرودگاه نصب شده‌اند.»

فرودگاه تائویوان تایپه، تایوان

   فرودگاه تائویوان تایپه بسیار ناامیدکننده است.گرچه در سال‌های اخیر بازسازی‌های بسیاری در این فرودگاه صورت گرفته است، اما باندها و تاکسی وی‌ها همچنان در بدترین حالت ممکن هستند که این مشکل باید هرچه سریع‌تر مرتفع شود. یک خلبان چینی در این مورد می‌گوید: «قطعا کسی که تاکسی‌ وی‌ها را نامگذاری کرده است، نه خلبان است و نه حتی مامور برج مراقبت! اگر از بالا به این منطقه بنگرید کاملا متوجه غیرحرفه‌ای‌گری در این زمینه خواهید شد.»
:
:
:
آخرین اخبار