تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۱۳۳۹۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان آب و برق استان خوزستان:
در صورت تکمیل کار موزه توسط سازمان آب و برق آن را به میراث فرهنگی نمی‌دهیم!
هر دستگاهی که بخواهد طرحی در ارتباط با مسیر رودخانه کارون یا به طور کل کارون انجام دهد در صورت داشتن راه‌حل فنی هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید سازمان آب و برق مخالف اجرای طرح است / اگر سازمان آب و برق موزه را تکمیل کند تحویل میراث نمی‌دهد کار را باید تحویل کسی داد که بتواند از آن نگهداری کند / می‌توانم ظرف یک‌سال کار موزه آبی را تمام کنم
رئیس سازمان آب و برق استان خوزستان گفت: اگر سازمان آب و برق موزه را تکمیل کند تحویل میراث نمی‌دهد و کار را باید تحویل کسی داد که بتواند از آن نگهداری کند.

در صورت تکمیل کار موزه توسط سازمان آب و برق آن را به میراث فرهنگی نمی‌دهیم!

سید محمد رضا شمسایی در جلسه بررسی طرح‌های عمران شهری که با حضور استاندار، شهردار و مدیران حوزه شهری در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد با بیان اینکه یک سوم جمعیت استان در شهر اهواز مستقر هستند اظهار کرد: جلسات بیشتری در ارتباط با طرح‌های عمرانی شهر و طرح‌های که در ارتباط با رودخانه کارون است باید انجام شود.

وی تصریح کرد: هر دستگاهی که بخواهد طرحی در ارتباط با مسیر رودخانه کارون یا به طور کل کارون انجام دهد در صورت داشتن راه‌حل فنی هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید سازمان آب و برق مخالف اجرای طرح است.

رئیس سازمان آب و برق استان خوزستان خاطرنشان کرد: طرحی که در زمان سیل و خشکسالی ایجاد مشکل نکند نه تنها از آن حمایت می‌کنیم بلکه حتی اگر در اجرای طرح مشکلی ایجاد شود خود سازمان طرح می‌دهد که مجری طرح چه کار‌هایی را باید انجام دهد که مشکل ایجاد نشود.

شمسایی با اشاره به دو رستورانی که در کنار رودخانه احداث شد توضیح داد: این رستوران به لحاظ فنی مشکل دارد و قول می‌دهم ظرف 10الی 20 سال آینده با اولین سیل به طور کل از بین خواهند رفت.

وی افزود: سمت شرق کارون در نزدیکی پارک لاله کیانپارس راه‌حل داشت و راه‌حل آن ستون‌گذاری است تا از ریزش ساختمان جلوگیری کنند.

شمسایی با بیان اینکه تمام کار‌هایی که در کنار کارون انجام شده بلاتکلیف رها شده توضیح داد: پل پارک جزیره را 13سال پیش سازمان آب و برق ساخت و بعد ر‌هایش کرد و 15درصد کار باقی ماند.

وی ادامه داد: طرحی که برای پارک جزیره دیده شد طرح کاملی است اما متاسفانه تا‌کنون اجرایی نشد.

شمسایی با اشاره به طرح موزه آب که مانند خیلی از طرح‌های آبی بلاتکلیف مانده است گفت: در دوره مقتدایی گفته شد ساختمان موزه متعلق به میراث فرهنگی است اما میراث فرهنگی توانایی انجام کار را ندارد و اکنون 8 سال از این موضوع می‌گذرد.

وی با ابراز تاسف از بسیاری از طرح‌های آبی که نصف نیمه‌‌ رها شده‌اند یادآور شد: 13الی14پل را در گذشته با اعتبار5 میلیارد تومان ساختیم اکنون این پل‌ها با 40میلیارد تومان جمع نمی‌شوند.

شمسایی با بیان اینکه پارک جزیره یک موقعیت استثنایی برای شهر و شهرداری است متذکر شد: اگر شهرداری نمی‌تواند به ما بگوید کار را تمام کنیم.

وی با بیان اینکه 30 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل موزه آبی کافی است تاکید کرد: اگر سازمان آب و برق موزه را تکمیل کند تحویل میراث نمی‌دهد کار را باید تحویل کسی داد که بتواند از آن نگهداری کند.

شمسایی با بیان اینکه در حیطه اختیارات من نیست که کار را تمام کنم و تحویل میراث فرهنگی بدهم گفت: می‌توانم ظرف یک‌سال کار موزه آبی را تمام کنم.

وی با اشاره به تله‌کابین روی رودخانه به طول 4.3 کیلومتر حدفاصل پارک لاله تا پارک جزیره توضیح داد: استارت این پروژه در سال 87 با اعتبار 8 میلیارد زده شد که می‌توانست در بحث گردشگری و ایجاد یک فرصت تفریحی در شهر بسیار موثر باشد.

شمسایی ادامه داد: متاسفانه این پروژه نیز نیمه‌کاره‌‌ رها شد و اکنون به چیزی حدود 20 الی 23میلیارد اعتبار نیاز است تا به بهره‌برداری برسد که به نظر من برای کمک به مسائل گردشگری و پروژه‌های آبی شهری مبلغ بالایی نباشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار