تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۱۳۳۹۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول:
زنگ خطر مصرف بی رویه غذاهای مصنوعی در کشور به صدا در آمده است
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: زنگ خطر مصرف بی رویه غذاهای فست فودی و مصنوعی در کشور به صدا در آمده است
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: زنگ خطر مصرف بی رویه غذاهای فست فودی و مصنوعی در کشور به صدا در آمده است.

داود سلمانپور یکشنبه در نشست صبحانه سالم به مناسبت روز جهانی غذا با بیان اینکه افزایش تولید مواد غذایی مصنوعی و فست فود در کشور موجب افزایش گرایش مردم به مصرف این نوع غذاها شده افزود:مصرف این نوع غذاها سلامت افراد را تهدید می کند.

وی تولید محصول سالم را لازمه سلامت جامعه دانست و گفت: سلامت هر فرد ارتباط مستقیم با مواد غذایی دارد که مصرف می کند لذا باید در مصرف مواد غذایی دقت کرد چرا که شاخص خود مراقبتی توجه و دقت در مصرف غذایی است.

سلمانپور اظهار کرد:موضوع غذا و تولید مواد غذایی سالم که به سلامت افراد ارتباط مستقیم دارد مسئله ای فراتر از یک وزارتخانه است و نیازمند تلاش همه دستگاههای اجرایی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت:اگر بخواهیم از صف بلند بیماری ها بکاهیم باید با پرهیز از مصرف غذاهای مصنوعی و فست فود ، در تغذیه خود تغییر کیفی ایجاد نماییم.

وی در ادامه به تشریح ویژه برنامه های هفته جهانی غذا در این شهرستان پرداخت و گفت: برپایی نمایشگاه صنایع غذایی شمال خوزستان و تجلیل از صنایع غذایی برتر منطقه از جمله برنامه های این هفته در دزفول می باشد.

24 مهرماه به عنوان روز جهانی غذا نامگذاری شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار