تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۱۳۳۹۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲ قطعه تمبر قدیمی به موزه نفت مسجدسلیمان اهدا شد
خبرنگار پیشکسوت مسجدسلیمانی، دو قطعه تمبر قدیمی ۵۷ ساله مربوط به پنجاهمین سالروز اکتشاف نفت در ایران را به موزه نفت مسجدسلیمان اهدا کرد
خبرنگار پیشکسوت مسجدسلیمانی، دو قطعه تمبر قدیمی ۵۷ ساله مربوط به پنجاهمین سالروز اکتشاف نفت در ایران را به موزه نفت مسجدسلیمان اهدا کرد.

هوشنگ فرجی فر خبرنگار روزنامه ایران در این شهرستان با اهدای دو قطعه تمبر مربوط به پنجاهمین سالروز اکتشاف نفت در ایران به موزه نفت مسجدسلیمان خواستار توجه عموم شهروندان به اهدای اشیا و اقلام قدیمی مرتبط با تاریخچه نفت به موزه این شهر جهت تجهیز و غنی سازی آن شد.

وی هدف از این اقدام خود را توجه به مسائل فرهنگی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مسجدسلیمان مهد شکل گیری صنعت و مدرنیته در ایران و خاورمیانه محسوب می شود به عنوان یک شهروند مسجدسلیمانی وظیفه خود دانستم با اهدای این دو قطعه تمبر قدیمی مربوط به آلبوم شخصی ام به تجهیز و غنی سازی موزه گنجینه نفت در این شهر کمک ناچیزی کرده باشم.

نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران در ۵ خرداد ۱۲۸۷ خورشیدی در مسجدسلیمان به ثمر رسید و تأسیسات صنعتی برای نخستین بار در کشور در این منطقه ایجاد شد و از این رو با پیشنهاد مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت و مساعدت و موافقت مهندس زنگنه وزیر نفت طرح احداث موزه گنجینه نفت در چند شهر کشور از جمله مسجدسلیمان به تصویب رسید.

پروژه تکمیل ساختمان نیمه تمام موزه نفت مسجدسلیمان که در دولت قبلی نیمه تمام به حال خود رها شده بود پس از کسب مجوزهای لازم اداری و قانونی با شناسایی پیمانکار مربوطه وارد فاز اجرا شده تا با تکمیل این پروژه مهم شاهد تأثیرات مثبت و سازنده آن در تحول و دگرگونی اقتصاد و اشتغالزایی جوانان این خطه نفت خیز جنوب کشور باشیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار