تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۱۳۴۰۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
21 نفر در سیل ویتنام کشته شدند
مقامات ویتنامی در حالی که خود را برای یک توفان استوایی دیگر آماده می کنند از کشته شدن 21 نفر در سیل روزهای اخیر در چهار استان مرکزی این کشور و همچنین ناپدید شدن 8 نفر دیگر خبر دادند.
  تارنماهای خبری ویتنام روز دوشنبه اعلام کردند 15 نفر از این کشته شدگان از استان 'کوانگ بینه' هستند که پیش بینی می شود از روز چهارشنبه این هفته مورد هجوم توفان 'ساریکا' قرار گیرد.

'ترینه دینه دونگ' معاون نخست وزیر ویتنام با اشاره به آماده سازی این کشور برای مقابله با توفان ساریکا، تاکید کرد که جستجو برای یافتن ناپدیدشدگان اکنون باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین از مقامات 22 استان ساحلی ویتنام خواست با تقویت زیرساخت ها و آماده سازی طرح های ارزیابی، خود را برای مقابله با توفان آماده کنند.

وی همچنین به این مقامات اطمینان داد که دولت تامین غذای مناطق سیل زده را بر عهده خواهد داشت.

شبکه های خبری ویتنام به مردم ساکن نواحی مناطق محتلف این کشور هشدار دادند ظرفیت آبی مخازن و سدها کامل است و امکان شکستن این مخازن و سدها در هر زمانی وجود دارد.

سیل و توفان طی روزهای گذشته در ویتنام باعث آواره شدن بیش از 500 هزار نفر شد و بیش از 100 هزار خانه نیز بر اثر این حوادت به صورت جدی آسیب دید.

ویتنام در سال 1999 میلادی درست در همین ایام مورد هجوم توفان و سیل های گسترده ای قرار گرفت که بر اثر آن بیش از 793 جان خود را از دست دادند و 55 هزار نفر بی خانمان شدند.

بر اثر این سیل که بدترین مورد آن در قرن بیستم در ویتنام بود 290 میلیون دلار آسیب به این کشور وارد شد و از نظر اقتصادی نیز متحمل آسیب اقتصادی بیش از 490 میلیون دلار شد.

ویتنام در سال 2008 نیز مصادف با همین ایام با سیل و توفان در استان های شمالی و جنوبی مواجه شد که بر اثر آن بیش از 100 نفر جان خود را از دست دادند و 15 هزار خانوار مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار