تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۳۴۰۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون دانشگاه علوم پزشکی دزفول خبر داد:
پلمب ۵۷ مرکز غیرمجاز عرضه دخانیات در شمال خوزستان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از پلمب ۵۷ مکان غیرمجاز عرضه دخانیات در شهرهای شمالی خوزستان، توسط این دانشگاه خبر داد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از پلمب ۵۷ مکان غیرمجاز عرضه دخانیات در شهرهای شمالی خوزستان، توسط این دانشگاه خبر داد.

مهدیه توکلی اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته، حذف عرضه قلیان در سفره خانه های دزفول در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: بنابراین با توجه به ممنوع بودن عرضه قلیان در سفره خانه های سنتی بازرسی از آنها در دستور کار قرار شبکه بهداشت دزفول قرار گرفت و سه سفره خانه به دلیل عرضه قلیان پلمب شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با هشدار نسبت به پائین آمدن سن استعمال قلیان و رواج آن بین بانوان، تصریح کرد: به طور کلی تاکنون تعداد ۱۱ سفره خانه سنتی از قلیان پاک شده و برخورد با دو سفره خانه دیگر طبق قانون در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه امروزه استفاده از قلیان در جامعه به یک تفریح تبدیل شده و به جمع خانوادگی نیز کشیده شده است، گفت: ضرر یک وعده قلیان ۲۰ دقیقه ای معادل استعمال ۷۰ تا ۱۰۰ نخ سیگار است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به اهمیت آموزش به دانش آموزان در خصوص مبارزه با دخانیات، بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته آموزش های لازم  برای مبارزه با دخانیات به ۱۶ هزار و ۴۹۶ دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه در سطح شهرستان ارائه شد که امیدواریم با آموزش های ارائه شده شاهد کاهش استعمال دخانیات در جامعه باشیم.

توکلی از جمع آوری  هزار و ۳۰۰ قلیان در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول در شهرهای شمالی خوزستان خبرداد و گفت: در این راستا ۵۷ مکان غیرمجاز عرضه دخانیات پلمب و ۳۰ مکان تبلیغات دخانیات نیز پاکسازی شد.

وی در ادامه از کشف ۱۱ هزار و ۶۹۲ بسته سیگار قاچاق از سطح شهرهای دزفول، شوش و گتوند خبرداد و یادآور شد: آموزش جهت کاهش تقاضا در مدارس شمال خوزستان آغاز شده است.

دانشگاه علوم پزشکی دزفول، شهرهای گتوند، شوش و دزفول را تحت پوشش خود قرار دارد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار