تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۳۴۰۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رامهرمز با بافت سنتی و انبوه مشکلات رها شده است
بافت سنتی، عدم توسعه شهری و عدم قاطعیت در مدیریت شهری رامهرمز باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای مردم این شهر شده است
بافت سنتی خیابان‌ها و عدم توسعه و ایجاد خیابان‌های جدید طی سال‌های سال در این شهر، در حال حاضر باعث به وجود آمدن معضلات ترافیکی زیادی شده که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

*آینده‌نگری در این شهر وجود ندارد

یکی از شهروندان رامهرمز در این رابطه اظهار کرد: کم‌عرض بودن خیابان‌های این شهر و از سویی افزایش روزافزون خودروهای شخصی و کرایه‌ای باعث به وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی شده است.

نعمت الله استاد شریف افزود: طی سال‌های گذشته تاکنون، متأسفانه هیچ‌گونه پیش‌بینی و آینده‌نگری برای این معضل نشده است و این روند بی‌نظمی و سردرگمی هر روز بیشتر می‌شود.

*نرده‌گذاری محدود روبروی مسجد امام باعث راه‌بندان شده است

شهروند دیگری نیز گفت: یکی از مشکلاتی که هرروز حادتر می‌شود، محدوده روبروی مسجد امام است که تاکنون انواع و اقسام طرح و برنامه در این محدوده اجرا شده، ولی مثمرثمر نبوده است.

علی سروش نیا افزود: روبروی این مسجد در حال حاضر توسط شهرداری یک سری نرده‌گذاری شده است که خود باعث ایجاد راه‌بند شده و برای ما مغازه‌داران دردسرساز شده است.

*ایستگاه روستایی باید از این محل منتقل شود

یکی دیگر از بازاریان این ناحیه گفت: نرده‌گذاری این ناحیه توسط شهرداری علاوه بر این‌که مشکل را حل نکرد، بلکه مشکل را دوچندان کرده است و راه‌بندان‌های بسیار خسته‌کننده‌ای را ایجاد کرده است.

رضا اکرمی ادامه داد: راه‌بندان و ترافیک در این محل دوچندان شده است و وضعیت کاسبی‌ها را مختل کرده است و باعث نارضایتی مردم شده است.

وی همچنین گفت: تا وقتی‌ که ایستگاه خودروهای روستایی در این محل دایر است و محل مناسبی برای آن‌ها در نظر نگیرند، وضعیت به همین منوال خواهد ماند.

*حقوق شهروندی در رامهرمز رعایت نمی‌شود

یک کارشناس امور شهری گفت: یکی از مطالبات جدی مطروحه در جوامع مدنی مبحث حقوق شهروندی است. تا آنجا که تأمین، رعایت و اجرای آن به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی جوامع بشری تلقی شده است.

سعید بدخشان افزود: متأسفانه در رامهرمز حقوق شهروندی از سوی مردم رعایت نمی‌شود و از سوی مسئولان آن‌چنان‌که باید پیگیری نمی‌شود و هر کس خود را محق و برتر می‌داند.

وی همچنین گفت: شهروندان به‌طور پیوسته عملکرد شهرداری‌ها را ارزیابی می‌کنند و درصورتی‌که شهرداری‌ها تمامی حقوق شهروندی را رعایت کنند و ارزیابی شهروندان مثبت باشد اعتبار مدیریت شهری افزایش می‌باید.

*آب نمای ساخته‌شده بی‌فایده است

یکی دیگر از مغازه‌داران روبروی مسجد امام رامهرمز اظهار داشت: تغیر ایستگاه روستایی از این منطقه قاطعیت می‌خواهد که متأسفانه تابه‌حال این قاطعیت را از مسئولان مربوطه ندیده‌ایم.

عباس دوراندیش افزود: علاوه بر این معضل، شهرداری یک آب‌نما در این محدوده ساخته که هیچ‌گونه زیبایی و استفاده‌ای ندارد و بر معضل این محدوده افزوده است.

شهردار رامهرمز در این رابطه گفت: رعایت مبلمان شهری، حقوق شهروندی و حفظ حریم‌ها فقط به عهده شهرداری نیست، بلکه باید تمام شهروندان باید خود را ملزم به شهروند خوب بودن بدانند.

عبدالحسین حسینی افزود: برای رعایت یکی از این حقوق شهروندی اقدام به نرده‌گذاری کردیم تا وضعیت بهتر شود و محل دیگری را برای خودروهای شخصی روستایی در نظر گرفتیم، ولی متأسفانه عدم همکاری رانندگان که همان تضییع حقوق دیگران است باعث شد که این مشکل حل نشود.

وی همچنین گفت: تا قاطعیت، همکاری بین اداری سایر دستگاه‌ها با شهرداری و رعایت حق‌وحقوق شهروندی در این شهر نهادینه نشود برخی از مشکلات درون‌شهری حل نخواهد شد و شهرداری هم به‌تنهایی قادر به حل آن نیست.

مردم شهر رامهرمز و مغازه‌داران روبروی مسجد امام انتظار دارند مسؤولان مربوطه، شورای ترافیک، شورای شهر، شهرداری و ادارات مرتبط با جدیت و قاطعیت نسبت به رفع مشکلات آن‌ها گام بردارند و مردم نیز باید به حقوق هم دیگر احترام بگذارند تا در یک تعامل چند طرفه مشکلات حل شود در غیر این صورت مشکلات همچنان باقی خواهد ماند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار