تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۳۴۰۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس پلیس‌ راه خوزستان تشریح کرد:
آخرین وضعیت جاده‌های منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه
رییس پلیس‌ راه خوزستان جدیدترین وضعیت جاده‌های منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه را در آستانه آغاز سفرهای اربعین تشریح کرد
رییس پلیس‌ راه خوزستان جدیدترین وضعیت جاده‌های منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه را در آستانه آغاز سفرهای اربعین تشریح کرد.

سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: در آستانه سفرهای اربعین، وضعیت جاده‌های منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه به صورت روزانه رصد می‌شود.

وی افزود: محور عبدالخان از شوش به بستان، در حال آماده‌سازی است و تاکنون کار روکش آسفالت و لکه‌گیری این محور انجام شده و در حال حاضر کار خط‌کشی و نصب علایم در حال انجام است. همچنین جاده جدیدی از سمت پارکینگ شهرداری بستان به سمت پایانه چذابه در حال ساخت است.

دولتشاهی ادامه داد: این جاده جدید به طول تقریبا 17 کیلومتر، مسیر دو طرفه عریض و مستقیمی است که می‌تواند در تسهیل تردد زائران موثر باشد.  جاده قدیمی بستان به چذابه دارای مشکلات بسیاری بود ولی این جاده جدید، مستقیم و یکنواخت و با رعایت نکات ایمنی ایجاد شده است.

وی گفت: هرچند کار مین‌زدایی این منطقه جهت احداث جاده جدید کمی طولانی شد، ولی اکنون کار ساخت جاده پیشرفت خوبی داشته و تا پیش از اربعین آماده بهره‌برداری خواهد شد.

رییس پلیس‌ راه خوزستان اظهار کرد: همچنین پارکینگ 50 هکتاری چذابه در حال آماده‌سازی است و کار آن فاز به فاز در حال تکمیل است و تا پیش از اربعین آماده خواهد شد. این پارکینگ در نزدیکی پایانه شلمچه و بین جاده قدیم و جدید قرار دارد و بدین ترتیب دسترسی هر دو جاده به پارکینگ تسهیل می‌شود.

وی ادامه داد: در ایام سفرهای اربعین، تردد در هر دو جاده قدیم و جدید چذابه برقرار است ولی در زمان اجرای طرح ترافیک ویژه اربعین، این جاده‌ها یک‌طرفه می‌شوند. طرح ویژه اربعین شامل طرح‌های ترافیک و امنیتی و انتظامی از سوی از 20 روز قبل از اربعین آغاز می‌شود و تا یک هفته بعد از اربعین ادامه می‌یابد.

دولتشاهی گفت: در طرح ترافیک ویژه اربعین کلیه امکانات لازم برای تسهیل تردد زائران آماده‌سازی پارکینگ و راهنمایی زائران و همچنین ایمنی جاده‌ها با توجه به تردد سنگین در مسیرهای منتهی به مرزها، مورد توجه قرار دارد و موضوع ایمنی، کانون این طرح ترافیک است.

وی با اشاره به آماده‌سازی مسیرهای منتهی به مرز شلمچه نیز اظهار کرد: منطقه آزاد اروند پیش از این برای انجام کار حصارکشی محدوده این منطقه،‌ جاده‌ای در مسیر شلمچه احداث کرده که جاده بسیار خوب با امکانات مناسبی است. این جاده در ایام اربعین علاوه بر جاده اصلی شلمچه، برای تردد زائران تا مرز استفاده خواهد شد.

رییس پلیس ‌راه خوزستان افزود: این جاده به طول 10 کیلومتر از خرمشهر مستقیم به یادمان شهدای شلمچه می‌رود و ‌در ایام اربعین به صورت یک‌طرفه جهت دسترسی به مرز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پارکینگ 50 هکتاری شلمچه نیز که بین جاده اروند (یادمان) و جاده اصلی شلمچه قرار دارد، در حال ایجاد و آماده‌سازی است. حدود 15 تا 20 هکتار از این پارکینگ آماده شده و تا پیش از اربعین کاملا آماده‌سازی خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار