تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۳۴۰۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد:
فقدان آموزش مهارتهای زندگی، زمینه ساز بسیاری از مشکلات در خانواده‌ها شده است
در منابع دینی ما به مسئله تحکیم بنیان خانواده و توجه به مسئله زوجین بسیار تاکید شده است و در روایت های بسیاری از ائمه اطهار (ع) نقل شده است که هیچ نهاد و کانونی در اسلام نزد خداوند متعال محبوبتر از کانون مقدس خانواده نیست
خوزنیوز: همایش هفته ملی بانوان ایرانی با حضور حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر ناصر ضیغمی معاون فنی مرکز بهداشت استان، نمایندگان امور بانوان ادارات استان و جمع کثیری از کارکنان دانشگاه در سالن شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

فقدان آموزش مهارتهای زندگی در نظام آموزشی کشور، زمینه ساز شکل گیری بسیاری از مشکلات در خانواده های نوپا شده است

به گزارش خوزنیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، اظهار داشت: در منابع دینی ما به مسئله تحکیم بنیان خانواده و توجه به مسئله زوجین بسیار تاکید شده است و در روایت های بسیاری از ائمه اطهار (ع) نقل شده است که هیچ نهاد و کانونی در اسلام نزد خداوند متعال محبوبتر از کانون مقدس خانواده نیست.

عادلی نژاد افزود: امروزه وقتی به مسئله ازدواج و خانواده نگاه میکنیم و به آسیب هایی که جامعه ما در این حوزه کم و بیش با آن مواجه است، توجه میکنیم به این نتیجه میرسیم که یکی از مهمترین دلایلی که باعث به وجودآمدن بخشی از ناهنجاری ها و مشکلات خانوادگی زوجین خصوصا در سال های ابتدایی زندگی می شود، عدم آموزش مناسب و لازم برای یک زندگی مشترک است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: متاسفانه هیچ یک از واحدهای درسی و سرفصل های آموزشی که در نظام آموزشی ما از ابتدا تا انتها طراحی شده، در ارتباط با ازدواج و مهارت های زندگی نیست.

وی تصریح کرد: این آسیب، فقدان و نقصان امروز در نظام آموزشی ما زمینه ساز شکل گیری بسیاری از مشکلات و معضلات در خانواده های نوپدید و نوپا شده و فرزندان ما زمانی که به عنوان یک جوان ایرانی در سن ازدواج قرار می گیرند با فقدان آموزش مهارتهای زندگی و آموزش نگرش به زندگی مواجه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد گفت: از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که نسبت به مسئله آموزش زوجین و برگزاری کلاس های آموزشی پیش از ازدواج و همچنین آموزش های پس از ازدواج همت کرده و اقداماتی را انجام داده اند، تشکر میکنم و امیدوارم این اقدامات ادامه داشته باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیان داشت: خانواده های ما وقتی میخواهند فرزندان خود را رشد و زمینه های تعالی را برای آنها فراهم کنند، متاسفانه توجه به این نکته ندارند که این فرزند در آینده قرار است مشغول به کار شود و نقش همسری را ایفا کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه ما مشخص نیست که چه نهادی در جامعه متولی آموزش دادن به نسل جوان برای یادگیری مهارتهای زندگی، تغییر نگرشها و باورها به زندگی مشترک در بین نسل جوان است، ادامه داد: فقدان این نهاد در جامعه ما احساس می شود و سازمان هایی که متولی هستند شاید به این مسئله به عنوان اولولیت اول و دوم خود نگاه نمیکنند، در حالی که امروزه وقتی ما به ناهنجاریهای اجتماعی نگاه میکنیم، میبینیم اگر یک مداخله ای در زمان مشخص صورت گیرد که هزینه آنچنانی هم ندارد، میتوان بسیاری از مشکلاتی که خانوادها در آینده با آن مواجه میشوند را پیشگیری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد تصریح کرد: نظام آموزشی ما به عنوان متولی امر آموزش و نظام تربیتی و خانواده های ما به عنوان نهادهایی که دغدغه رشد فرزندان این سرزمین را دارند باید به مسئله مهارتهای زندگی مشترک، تغییر باورهای فرزندان و جداکردن فرزند از یک احساس لذتگرایی و فردگرایی توجه ویژه ای داشته باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اظهار داشت: امیدواریم این گامی که در دانشگاه به همت معاونت بهداشتی دانشگاهی برداشته شده، تلنگری باشد برای متولیانی که در حوزه آموزش و در بخش جوانان نوک پیکان مسئولیت امروز متوجه آنها است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاء الله با مداخله های به هنگام و ضروری با هدف تربیت کردن فرزندانی برای ایران اسلامی بتوانیم در عین توجه کردن به کسب تخصص های لازم آنها جهت پیشرفت و سربلندی کشور، مسئولین توجه ویژه ای به آشنایی جوانان عزیز کشورمان با مهارت ها، باورها و نگرش هایی لازم در بخش خانواده و تربیت فرزند، داشته باشند.
:
:
:
آخرین اخبار