تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۳۴۰۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر انجمن علمی پدافند غیرعامل خوزستان عنوان کرد:
تسهیلات انجمن علمی پدافند غیرعامل خوزستان برای دانشجویان
دبیر انجمن علمی پدافند غیرعامل خوزستان با بیان این‌که به دلایلی مجبور هستیم که علوم پدافند غیرعامل را خودمان تولید کنیم، گفت: این علوم هیچ‌گاه از دنیا به ما داده نمی‌شود و هر کشوری باید خود در این زمینه فعالیت کند؛ با الگویی که ما پیش‌بینی کردیم دانشجویان به زمینه خاصی ورود پیدا کرده و می‌توانند از این طریق به کارهای دیگر هم وارد شوند.

حسین سمیع در همایش فراخوان جذب و آشنایی با پدافند غیرعامل که امروز، 26 مهرماه در آمفی‌تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس تعریف مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود، پدافند غیرعامل نام دارد؛ اهداف پدافند غیرعامل نیز مشخص شده است.

وی با اشاره به مأموریت این نوع پدافند گفت: برآورد تهدیدات، تأمین دفاع غیرعامل و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های ملی و مراکز حیاتی حساس و مهم کشور با تأکید بر ایجاد عزم ملی از طریق فرهنگ‌سازی، سیاست‌گذاری، طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی راهبردی و تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های تخصصی با قابلیت بخش‌های کشوری و لشکری به‌منظور رعایت اصول پدافند غیرعامل و نظارت بر اجرای آن از مأموریت‌های این حوزه است.

دبیر انجمن علمی پدافند غیرعامل خوزستان در خصوص چشم‌انداز این پدافند، اظهار داشت: عزم ملی در مسئولان و مردم در رعایت اصول، برخورداری از اصول جامع و توسعه‌یافته، توانمندی در تأمین ایمنی و پایداری و به حداقل رساندن آسیب‌پذیری، قدرت حفظ استقلال و تمامیت ارضی و ... از چشم‌اندازهای این نوع پدافند هستند.

سمیع ادامه داد: ما به دلایلی مجبور هستیم که علوم پدافند غیرعامل را خودمان تولید کنیم؛ این علوم هیچ‌گاه از دنیا به ما داده نمی‌شود و هر کشوری باید خود در این زمینه فعالیت کند. اکنون در جامعه ما آنچه جریان دارد، این است که دانشگاه از قبل دانشجویان را برای اشتغال آماده نمی‌کند و مسیر اشتغال را به آن‌ها نشان نمی‌دهد. ما باید خود واقعیات جامعه خود را بدانیم و بر اساس آن‌ها تصمیم‌گیری کنیم.

وی با بیان اینکه در اشتغال 2 راه متصور است، گفت: راه اول استخدام در سیستم‌های دولتی یا خصوصی و راه دوم راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید است. اکنون افراد در انجمن می‌توانند عضو شوند و فعالیت کنند و از قابلیت‌های مادی و معنوی آن بهره‌مند شوند. بر اساس ماده 215 برنامه پنجم توسعه، تمامی مطالعات نیاز به مطالعه پدافند غیرعامل دارند. این مطالعات را شرکت‌های مشاور انجام می‌دهند و در هر رشته باید برای انجام مطالعه مجوزی به نام مجوز پدافند غیرعامل از سازمان پدافند غیرعامل اخذ شود.

سمیع با اشاره به راه اول اشتغال که استخدام است، گفت: در این راه شما با کارفرمای اصلی رشته خود در ارتباط هستید و این راه قطعاً راه ساده‌تری است، اما در راه دوم شما باید یک کار خصوصی برای خود راه بیاندازید. با الگویی که ما پیش‌بینی کردیم شما به زمینه خاصی ورود پیدا می‌کنید و می‌توانید از این طریق به کارهای دیگر هم وارد شوید.

وی همچنین در خصوص تسهیلات انجمن برای کسری خدمت نظام وظیفه، گفت: این امر توسط یک مرکز به نام بنیاد نخبگان نیروهای مسلح انجام می‌شود که این مرکز کار را به واحدهای مختلفی واگذار کرده و یکی از آن‌ها سازمان پدافند غیرعامل و مرکز مطالعات پدافند غیرعامل کشور است که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به بالا می‌توانند از این امکان استفاده کنند. انجمن نماینده و پل ارتباطی این کار است و مسیر را کوتاه‌تر می‌کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار