تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۳۴۰۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر :
مرز شلمچه مرز منحصر به فردی است
امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه مرز شلمچه، مرز منحصر به فردی است، گفت: تبلیغات محیطی از سوی دستگاه‌های اجرایی باید هماهنگ باشد
امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه مرز شلمچه، مرز منحصر به فردی است، گفت: تبلیغات محیطی از سوی دستگاه‌های اجرایی باید هماهنگ باشد.

حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی در نشست ستاد اربعین حسینی با تاکید بر اینکه امیدواریم هر ساله توفیق خدمتگزاری داشته باشیم، اظهار کرد: از همه مسؤولان و فرمانداران سخت‌کوش که با دغدغه دین، عشق و تمام توان به میدان آمده‌اند، تقدیر و تشکر دارم.

وی با تاکید بر اینکه تنها مسیر رسیدن به قرب الهی قرآن و اهل‌بیت است و اگر اعمال ما از این چارچوب خارج شود، پذیرفته نخواهد شد، ادامه داد: زیارت اربعین حسینی و خدمت در این راه فقط مختص مسلمانان نیست، بلکه این امر فرادینی شده است.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه باید هر کسی از ما بداند که در کجای پازل اربعین قرار داریم، گفت: عراقی‌ها به دنبال ابتکار جدیدی در بحث اربعین هستند و هر ساله خدماتی را می‌دهند و این در سایه عشق به اباعبدالله(ع) است.

وی با تاکید بر اینکه هر ساله باید امکانات افزایش پیدا کند، تصریح کرد: تنها مرزی که علاوه بر مسیر جاده‌ای امکانات دریایی و ریلی دارد، مرز شلمچه است و این برای خود منحصر به فرد است.

موسوی در رابطه با بحث نماز در ایام اربعین اظهار کرد: در سال گذشته تمام مواکب در نیم ساعت قبل از اذان، فضا را برای اقامه نماز فراهم می‌کردند و امسال نیز باید گیت‌ها در هنگام نماز بسته باشند، چون که در کنار شور باید شعور هم باشد.

وی افزود: ما باید سعی داشته باشیم تا یک نماز صبح از زائر قضا نشود و امسال باید زمینه را برای عبادت زائران فراهم کنیم و فضایی را برای احتمال بارش باران آماده کنیم.

امام جمعه خرمشهر گفت: بهترین حجاب را کشور عراق دارد و حجاب برتر است، ما باید امسال از تردد و حضور خانم‌های بدحجاب جلوگیری کنیم و مانع از تردد آنها از مرز شلمچه شویم.

وی بر لزوم ایجاد تبلیغات محیطی هماهنگ تاکید کرد و گفت: در سال گذشته برخی از دستگاه‌های دولتی بنرهای زیادی زده بودند که فقط آرم آنها در این بنر نمایان بود، حالا که دستگاه‌ها بنری را تهیه می‌کنند باید حدیثی و یا پیام‌های عاشورا را در آن قرار دهند.

راهپیمایی اربعین حسینی در طول تاریخ بشریت بی‌نظیر است

فرماندار بهبهان گفت: راهپیمایی اربعین حسینی در طول تاریخ بشریت بی‌نظیر است.

حسین ملک‌خدایی عصر امروز در حاشیه نشست ستاد اربعین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول تاریخ راهپیمایی عظیم اربعین حسینی برای بشریت بی‌نظیر است و شیعه این را برای جهانیان به نمایش گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه راهپیمایی اربعین حسینی امری پسندیده است، ادامه داد: اربعین حسینی باعث شکسته‌شدن کمر داعش شده و تاثیر زیادی را در منطقه گذاشته است و امیدواریم همه کشور معین این راهپیمایی شوند.

فرماندار بهبهان گفت: مردم شهرستان بهبهان در سال گذشته صرف نظر عملکرد من، پای کار بودند و حضور ویژه‌ای در خدمت‌رسانی به زائران داشتند.

حسین ملک‌خدایی در پایان با تاکید بر اینکه در بهبهان نشست‌ و جلساتی داشتیم، تصریح کرد: اکنون چشمه‌های سرویس بهداشتی و مخزن آب در حال کار است و شهرداری بهبهان نیز مستقر شده است.

لزوم تحویل بحث برگه‌های تردد مواکب به شهرستان‌های معین

فرماندار بندر ماهشهر با تاکید بر اینکه امسال باید بحث آب و برق در مرز شلمچه تامین شود، گفت: بحث برگه‌های تردد مواکب باید در اختیار شهرستان‌های معین قرار بگیرد.

منصور قمر امروز در حاشیه نشست ستاد اربعین شهرستان خرمشهر در جمع خبرنگاران در رابطه با اقدامات صورت گرفته در این ستاد اظهار کرد: ما در سال گذشته حدود 300 مترمربع سوله در مرز شلمچه داشتیم و کارمان با حدود 15 موکب انجام شد.

وی ادامه داد: اگر چه خدمات سال گذشته خوب بود اما سوله و استقرار رضایت‌مند نبود و امسال با عنایت خداوند متعال سوله‌ای با حدود 2 هزار و ششصد و ده مترمربع خواهیم داشت که در آن مکان نمازخانه، واحد فرهنگی، سرویس‌های بهداشتی و... قرار دارد.

فرماندار بندر ماهشهر با تاکید بر اینکه مسؤولان با این کارهای خود عشق به امام حسین(ع) را به نحو اکملی تجلی می‌دهند، گفت: خواهش ما این است که امسال بحث برگه تردد را به خود شهرستان‌های معین موکول کنید، تا شهرستان‌ها بر اساس سقف موردنیاز خودشان تصمیم بگیرند.

قمر در پایان با تاکید بر اینکه امسال با برافراشتن پرچم «یاحسین» که متبرک به عتبات عالیات است کار خود را آغاز خواهیم کرد، عنوان کرد: امسال باید بحث تامین آب و برق در نظر گرفته شود و این انتظار ما است.

با تمام توان آماده خدمت‌گذاری به زائران اربعین حسینی هستیم

فرماندار امیدیه گفت: با تمام توان آماده خدمت‌گذاری به زائران اربعین حسینی هستیم.

شهاب صدیقی عصر امروز در حاشیه نشست ستاد اربعین حسینی در جمع خبرنگاران با تقدیر و تشکر از مسؤولان، اظهار کرد: ما در سال گذشته حدود 700 متر مربع فضا در اختیار داشتیم و بعد از پایان اربعین با همفکری و جلساتی که برگزار کردیم، این فضا را به 2 هزار متر مربع افزایش دادیم.

وی ادامه داد: امسال سوله و سایبان ایجاد کردیم و سعی ما بر این بود که کمتر از مصالح ساختمانی استفاده کنیم، تا الگوی معماری جدیدی داشته باشیم و برای حصار زمین از بهترین نوع سازه استفاده کرده‌ایم.

فرماندار امیدیه با تاکید بر اینکه امسال سوله به دو قسمت خواهران و برادران تقسیم می‌شود، گفت: برای یکصد نفر از خادمان زائرین اربعین حسینی کاورهای مخصوصی تدارک دیده شده است و در طول مسیر تا قبل از ورود به موقعیت امیدیه تابلو کیلومتر شمار نصب گردیده است.

با تاکید بر اینکه با تمام توان آماده خدمت‌گذاری هستیم، عنوان کرد: برای موقعیت امیدیه در مرز شلمچه پرچمی با مساحت 50 متر مربع برای نصب آماده شده، که آن را از نجف تهیه کردیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار