تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۱۳۴۰۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصادفات فوتی در شهرهای خوزستان 15 درصد افزایش یافت
تعداد تصادفات رانندگی منجر به فوت در درون شهرهای استان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 15 درصد افزایش داشته است
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: تعداد تصادفات رانندگی منجر به فوت در درون شهرهای استان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 15 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ قاسم قدرتی دوشنبه در شورای ترافیک استان که در سرسرای جلسات استاندار تشکیل شد با ارائه گزارشی از وضعیت تصادفات درون شهری استان اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ، تصادفات جرحی سه درصد کاهش یافته و برخورد با تخلفات رانندگی 29 درصد بیشتر شده است.

وی افزود: 65 درصد تصادفات درون شهری متعلق به موتورسیکلت سواران و عابران پیاده است و عمده تصادفات در ساعت 6 عصر تا 6 صبح اتفاق افتاده است که نشان می دهد در زمانی بوده که تعداد ماموران راهور به حداقل رسیده است.

قدرتی وضع اهواز را از نظر حوادث رانندگی بحرانی دانست و گفت: از 19 فقره تصادف منجر به فوت در استان در این مدت، 18 مورد مربوط به اهواز بوده است.

وی بیان کرد: 71 نقطه حادثه خیز در شهر اهواز شناسایی شده که تنها 31 نقطه از آنها اصلاح شده و 40 نقطه باقی مانده است.

به گفته وی 75 درصد تصادفات اهواز در بلوار ملاشیه، بلوار پدافند، بلوار بسیج، بلوار سردار هاشمی و بلوار ساحلی شرقی به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس راهور خوزستان همچنین اظهار کرد: استفاده از تلفن همراه حین رانندگی یکی از مهم ترین دلایل تصادفات بوده که لزوم فرهنگسازی در استفاده از تلفن همراه را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه غالب تصادفات در پیرامون شهرها اتفاق افتاده گفت: ملاشیه در اهواز از نقاط بحرانی است که به دلیل نبود جاده کمربندی غرب اهواز، تنوع تردد و رفت و آمد زیاد کامیون ها حوادث بسیاری در آن رخ می دهد.

این عضو شورای ترافیک استان با اشاره به گزارش شهردار اهواز مبنی بر ساخت زیرگذر و روگذر در این شهر تصریح کرد: ساخت زیرگذر و روگذر به حل مشکل گره های ترافیکی کمک می کند اما کمکی به کاهش تصادفات نخواهد کرد.

قدرتی ، ایمنی در هندسه راه، پل عابر پیاده و خط کشی معابر را از مهم ترین مشکلات در شهرها به ویژه در اهواز عنوان کرد و افزود: به طور مثال تاکنون چند تصادف منجر به فوت از میان تماشاگران فوتبال در ورزشگاه غدیر اهواز به دلیل نامناسب بودن محل تردد اتفاق افتاده که چند بار گزارش شده است.

وی اضافه کرد: ماهشهر در رتبه دوم استان از نظر تعداد تصادفات رانندگی قرار دارد که از هشت نقطه حادثه خیز در آن، سه نقطه باقیمانده است.

*40 درصد تصادفات در اهواز

جانشین فرمانده راهور خوزستان گفت: 40 درصد تصادفات درون شهری خوزستان در اهواز اتفاق می افتد.

سرهنگ حمید خرسندنژاد چالش شبکه درون شهری استان را به دو دسته شهرهای بزرگ و کوچک تقسیم کرد و افزود: دزفول، آبادان، ماهشهر، بهبهان و به ویژه اهواز با مشکلاتی در زمینه ترافیک روبه رو هستند و نیاز است سایر دستگاه ها نیز به ساماندهی این وضعیت کمک کنند.

وی عابران پیاده و موتورسیکلت سواران را آسیب پذیرترین اقشار در تصادفات رانندگی شهرها عنوان کرد و گفت: نصب دوربین های ثبت تخلف در اتوبان ها و معابر پرتردد می تواند در کاهش تصادفات بسیار تاثیرگذار باشد به طوری که نصب دوربین در بلوار ساحلی گلستان و کیانپارس باعث کاهش 95 درصدی تصادفات در این نقاط شده است.

خرسندنژاد افزود: مدیریت سرعت در کاهش تلفات تصادف موتورسواران نیز بسیار موثر است زیرا حداکثر یک هفته بعد از توقیف این وسایل نقلیه که به سختی انجام می شود به ترافیک بازمی گردند.

وی اصلاحات هندسی در تقاطع ها و حذف دوربرگردان های غیراستاندارد، نصب نسل جدید علائم راهنمایی و رانندگی، بازنگری در شرایط دید تابلوهای راهنمایی و خط کشی های استاندارد را در انضباط ترافیکی رانندگان و کاهش تصادفات بسیار موثر دانست.

*جریمه ناچیز برای کامیون های متخلف

شهردار اهواز همچنین در این نشست اولویت نخست شهرداری در سال های اخیر را اجرای طرح های زیرساختی در حوزه ترافیک دانست و گفت: تعریض پل سوم، اجرای تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه و چهارشیر و زیرگذر شریعتی از این جمله بوده است.

سیدخلف موسوی افزود: زیرگذر شریعتی تا 1.5 ماه آینده و قسمت دوم تقاطع جوادالائمه نیز تا یک ماه آینده به اتمام می رسد.

وی خواستار جلوگیری از ورود کامیون ها به شهر و تردد آنها از پل سوم شد و اظهار کرد: حجم تردد کامیون با بار غیرمجاز از روی این پل بسیار زیاد است و نصب دوربین ثبت تخلف نیز نتوانسته است مشکل را حل کند.

موسوی جریمه کامیون های متخلف را 200 هزار ریال عنوان کرد که برای جلوگیری از تردد آنها بازدارنده نبوده است.

موسوی اظهار کرد: درصورت همکاری اداره های آب و برق، شهرداری اهواز آمادگی دارد خیابان های نادری، امام و طالقانی در مرکز شهر اهواز را به خیابان های پیاده و خاص گردشگری تبدیل کند.

دبیر شورای ترافیک خوزستان نیز در ادامه گفت: کارت هوشمند کامیون هایی که از پل سوم تردد می کنند تعلیق می شود.

ایمان هدایت افزود: از زمان تعلیق کارت هوشمند کامیون ها تردد این وسایل نقلیه از روی پل سوم به شدت کاهش یافته است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
0
به نظر مهمترین عامل تصادفات جاده ای تو خوزستان جاده های نا ایمن وخراب هستن
چرا مسولان فکری بحال جاده ها نمیکنن و همه جاده ها رو 4 بانده نمیکنن کشور ما کم ثروت نداره خصولا استان خوزستان ک بیشتر ثروت وسرمایه دولت رو تامین میکنه واقعا این باید وضع جاده هاش باشه ؟؟؟!!!!!!
واقعا جای تاسف داره
:
:
:
آخرین اخبار