تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۳۴۱۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول خانه هنرمندان بهبهان:
واگذاری‌ خانه محسنی بهبهان غیرقانونی است
مسئول خانه هنرمندان بهبهان گفت: رئیس صندوق احیا گفته‌ خانه‌هایی که کاربری صنایع دستی دارند غیر قابل واگذاری هستند بنابراین واگذاری خانه محسنی بهبهان غیر قانونی است
مسئول خانه هنرمندان بهبهان گفت: رئیس صندوق احیا گفته‌ خانه‌هایی که کاربری صنایع دستی دارند غیر قابل واگذاری هستند بنابراین واگذاری خانه محسنی بهبهان غیر قانونی است.

مهردخت مصحف اظهار داشت: حدود 15 ماه از ثبت و افتتاح خانه محسنی بهبهان به نام خانه هنرمندان  توسط مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان و معاون صنایع دستی  می‌گذرد.

وی افزود: خیال ما بابت اینکه این خانه به عنوان خانه هنرمندان افتتاح شده و مشکلی نخواهیم داشت شروع به کار کردیم. در این خانه  8 صنعتگر در حال فعالیت هستند و همچنین با ایجاد کارگاه‌های صنعتی در حال آموزش صنایع دستی هستیم.

مسئول خانه هنرمندان بهبهان با بیان اینکه در این خانه هنری برای تعداد قابل توجه‌ای از افراد بیکار اشتغال‌زایی صورت گرفته است، عنوان کرد: سرمایه‌گذار با صندوق احیای خانه‌های تاریخی قرارداد بسته در صورتی که برای ما تعجب است که چرا صندوق احیا نسبت به کارایی و عملکرد این خانه بی اطلاع است.

وی گفت: رئیس صندوق احیا گفته‌ است خانه‌هایی که کاربری صنایع دستی دارند غیر قابل واگذاری هستند که بنابراین فرموده واگذاری خانه محسنی بهبهان غیر قانونی است و بنابر قانون اگر قرار است امر واگذاری صورت بگیرد باید به هنرمندان مشغول در خانه واگذار شود.

مصحف با بیان اینکه سرمایه‌گذار قصد دارد درخانه محسنی فعالیت‌های تجاری راه‌اندازی کند، اضافه کرد: اگر خانه‌های صنایع دستی غیر قابل واگذاری هستند پس چرا صندوق احیا آن را واگذار کرده است و حال اگر این امر قانونی باشد چرا باید منفعت 30 نفر شاغل در این خانه را برای منفعت یک نفر از بین برود.

وی با بیان اینکه بهبهان سرشار از خانه‌های تاریخی است، بیان کرد: سرمایه‌گذار می‌تواند برای احیای خانه‌ها و بناهای قدیمی  از سایر اماکن قدیمی بهبهان استفاده کند.

مسئول خانه هنرمندان بهبهان افزود: با مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و مسئول بهبهان صحبت کردیم اما گفته‌اند که این موضوع از حوزه اختیارات ما خارج است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون حکم ابلاغ شده به سرمایه‌گذار قابل تفویض است، گفت: نزدیک به دو ماه است که با این موضوع درگیر هستیم و معاون صنایع دستی گفته‌ که چهارشنبه هفته جاری با مدیر صندوق احیا در زمینه حل موضوع جلسه‌ای را برگزار می‌کنیم.

مصحف افزود: صندوق احیا اگر قصد همکاری دارد می‌تواند طی یک نامه به مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان دستور بدهد که از فشار سرمایه‌گذار برای تخلیه ملک جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه اگر خانه هنرمندان بهبهان را به سرمایه‌گذار  بدهند به طور قطع وضعیت صنایع دستی بهبهان راکد می‌شود، عنوان کرد: تنها مرکز صنایع دستی بهبهان خانه محسنی بود که با واگذاری آن به سرمایه‌گذار نه تنها صنعت دست خوزستان راکد می‌شود بلکه سبب بیکاری بیش از 80 نفر از افرادی  که به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق آن امرار معاش می‌کنند، می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار