تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۳۴۱۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناهماهنگی‌های تبلیغاتی در رامهرمز
رواج بدعت‌های نامتعارف، ضعف فرهنگی و ناهماهنگی در جلوگیری از نصب برخی پارچه نوشته‌ها در رامهرمز در حال نهادینه شدن است
متأسفانه برخی از بدعت‌های نامناسب در این شهرستان در حال نهادینه شدن است و مسئولان که می‌بایست بازدارنده از رواج بدعت‌های نامناسب باشند نیز سکوت اختیار کرده‌اند.

*بنرهای اموات ورودی شهر را قرق کرده‌ است

یک شهروند رامهرمزی در رابطه با رواج بدعت‌های نامناسب در این شهر گفت: از هر سویی که وارد رامهرمز می‌شوی، بنرهای بزرگ و کوچک سالگرد اموات و تشییع‌جنازه‌ها را مشاهده می‌کنی که بر روی تابلوهای تبلیغاتی نصب‌ شده‌ است.

نعمت‌الله استاد شریف افزود: چه ضرورتی وجود دارد که حتماً باید در ورودی این شهر بنرهای اموات نصب شود، به‌راستی این ضرورت است یا بی‌اعتنایی به روحیات مردم حساب شود؟

*کدام اداره مسؤول جلوگیری از بنرهای نامتعارف است

شهروند دیگری نیز گفت: به شهرهای دیگر و استان‌های مختلفی که سفر می‌کنی، در ورودی شهرها بنرهای خوش‌آمدگویی، توصیه‌های اخلاقی و راهنمای آن شهر نصب‌ شده است.

زیبا صالحی افزود: متأسفانه به شهر رامهرمز که وارد می‌شوی هر چهار طرف شهر را بنرهای اموات محاصره کرده‌ و دل هر آدمی را به درد می‌آورد.

وی گفت: واقعاً نمی‌دانم چه کسی متولی جلوگیری از این وضعیت است و چه اداره‌ای باید از این بدعت‌های نامتعارف جلوگیری کند.

*مسؤولان تابلوی تعریف و تمجید از خود نزنند

یکی دیگر از شهروندان رامهرمز اظهار کرد: وضعیت داخلی شهر بسیار بدتر از ورودی‌های این شهر است و تنها فلکه اصلی و مرکزی شهر پر از بنرهایی است که خودنمایی می‌کنند و منظره‌ای زشت و بدترکیب را در این شهر رقم‌زده‌اند.

علی دانش گفت: تأسف‌بارتر از همه این است که مسؤولان نیز بدتر از بقیه عمل می‌کنند و این بدعت در رامهرمز در حال نهادینه شدن است و مسؤولان تابلوهای تعریف و تمجید از خود می‌زنند و یا شخصی که جدیداً مسؤول می‌شود به اسم دیگران و برای خود تابلو انتصابش را به رخ مردم می‌کشد.

*بنرهای تبریک انتصاب دردی از مردم را حل نمی‌کند

شهروند دیگری نیز گفت: یکی از بی‌نظیرترین بدعت‌های نامتعارف در رامهرمز به‌تازگی صورت گرفت که می‌بایست در تاریخ این شهر به یادگار ثبت و ضبط شود.

وی افزود: مسؤول یکی از ادارات به‌تازگی تعویض شد و روز بعد پارچه نوشته‌هایی جلوی آن اداره نصب شد که انتصاب آن مسئول را تبریک گفته بودند.

این شهروند همچنین گفت: به‌راستی این‌گونه پارچه نوشته‌های تبریک و اسراف، دردی از جامعه امروز ما را برطرف می‌کند و یا فقط بدعت‌های نامتعارف را رواج می‌دهد.

 ضعف عملکرد اداراتی که نمی‌توانند به رسالت خود عمل کنند، عدم قاطعیت و فامیل‌گرایی باعث ناهماهنگی تبلیغات درون‌شهری و برون‌شهری شده است.

نصب بنرهای خودستایی برای هر مسؤولی توجیه‌پذیر نیست و نصب پارچه نوشت تبریک انتصاب یک مسؤول از سوی هر مقام مسؤول و یا شخص هیچ‌گونه توجیهی ندارد.

آنچه که در ذهن مردم از این‌گونه اعمال به جای خواهد ماند، این مثال قدیمی‌هاست که: چراغ خاموش است و آسیاب می‌چرخد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار