تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۳۴۱۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جانمایی محل توقفگاه خودرو ویژه جانبازان و معلولان در اهواز
جانمایی محل توقفگاه خودرو ویژه جانباران و معلولان در اهواز و مناسب سازی معابر برای تردد آنها در شورای ترافیک خوزستان مصوب شد
جانمایی محل توقفگاه خودرو ویژه جانباران و معلولان در اهواز و مناسب سازی معابر برای تردد آنها در شورای ترافیک خوزستان مصوب شد.

شورای ترافیک خوزستان دوشنبه در نشستی که در سرسرای جلسات استاندار تشکیل شد به دنبال ارائه گزارش از انجمن حمایت از معلولان استان مبنی بر نبود هیچگونه توقفگاه خودرو و خیابان برای تردد این قشر، مصوب کرد که شهرداری اهواز و راهنمایی و رانندگی محل هایی برای توقفگاه خودروهای ویژه معلولان و جانبازان تعیین کنند و معابر اهواز نیز برای تردد آنها مناسب سازی شود.

استاندار خوزستان دراین نشست با تاکید بر جانمایی پارکینگ های ویژه معلولان و جانبازان در استان بخصوص در اهواز گفت: در تمام دنیا محل های ویژه توقفگاه معلولان وجود دارد و اماکنی نیز برای تردد آنها طراحی شده است و این امر باید در استان به ویژه اهواز نیز به اجرا درآید.

غلامرضا شریعتی همچنین با اشاره به اهمیت مراکز شهرها در جذب گردشگر اظهار کرد: مسیرهایی از مرکز شهر اهواز و محل های تاریخی این شهر باید به صورت پیاده راه تبدیل شود زیرا مراکز شهرها در همه دنیا به عنوان اماکن گردشگری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گفته وی، خیابان سلمان فارسی و بازار امام در اهواز قابلیت تبدیل به پیاده رو را دارند.

وی همچنین با انتقاد از اداره کل راه آهن جنوب برای متوقف کردن طرح احداث جاده بلوار مهدیس و دسترسی مجتمع بنکداران گفت: این طرح به این دلیل که در حریم راه آهن قرار دارد از سال 1391 متوقف مانده و در انتظار مجوز راه آهن بوده است که با هیچ منطقی سازگار نیست و بیش از این نمی توان آن را متوقف کرد و باید اجرا شود.

شریعتی سیاست های وزارت راه و شهرسازی در استان را سیاست 'یک بام و دو هوا' توصیف کرد و افزود: این وزارتخانه باید سیاست واحد داشته باشد این در حالی است که در شهر که مردم نیاز به مسیر تردد دارند مجوز جاده سازی نمی دهد و در خارج از شهر با وجود اصرار، حاضر به تحویل گرفتن حریم راه نمی شوند.

استاندار خوزستان در ادامه درباره گزارش پلیس راهور و افزایش تصادفات رانندگی در اهواز اظهار کرد: این گزارش باید تحلیل شود و محل های تصادف، نوع وسایل نقلیه و... استخراج شود.

وی تاکید کرد: در محله هایی که در مجاورت بزرگراه ها و آزاد راه ها قرار دارند باید مسیرهای محلی برای تردد ساکنان تعریف شود.

شریعتی همچنین با اشاره به تنش های اخیر میان شهرداری های اهواز و کوت عبدالله در خصوص حریم این شهرها تصریح کرد: عامل این تنش شهردار منطقه 8 اهواز و شهردار کوت عبدالله هستند و در روزهای آتی جلسه ای برای حل این مشکل تشکیل می شود.

*دریغ از یک پل مکانیزه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت: مساله ترافیک و ارتقای ایمنی در خوزستان جزو اولویت ها بوده است.

احمد سیاحی با اشاره به کاهش 13 درصدی تصادفات رانندگی استان در شش ماهه 1394 نسبت به سال 1393 افزود: افزایش 15 درصدی تصادفات در نیمه نخست امسال به ارزیابی و تحلیل دوباره عوامل تصادفات در استان نیاز دارد زیرا این افزایش آمار در حالی رخ داده که ما مدعی هستیم طی دو سال گذشته اقدام های زیادی در کنترل و کاهش تصادفات انجام داده ایم.

وی با اشاره به گزارش پلیس راهور درباره تلفات عابر پیاده در تصادفات رانندگی اهواز، از شهرداری اهواز انتقاد کرد و گفت: در اهواز حتی یک پل عابرپیاده مکانیزه وجود ندارد.

سیاحی با بیان اینکه نتوانستیم فرهنگ رانندگی را در اهواز و استان نهادینه کنیم اظهار کرد: بر اساس گزارش های پلیس راهور نصب دوربین های ثبت تخلفات رانندگی در معابر پرتردد تاثیر زیادی در کاهش تصادفات داشته بر همین اساس باید برای افزایش این دوربین ها تلاش شود.

فرماندار اهواز همچنین در این نشست با انتقاد از شهرداری اهواز در عدم اصلاح 40 نقطه حادثه خیز در این کلانشهر گفت: بر اساس گزارش پلیس، اکنون قتلگاه های اهواز شناسایی شده و اصلاح نقاط حادثه خیز باید در اولویت قرار گیرد.

اسماعیل ارزانی بیرگانی با نصب سرعتکاه در معابر اهواز مخالفت کرد و افزود: سرعت گیرها در معابر باعث نارضایتی مردم می شود و این سرعت گیرها نه استاندارد و نه قاعده برای حل مشکل تصادفات هستند.

وی تصریح کرد: سرعت گیر بدوی ترین نوع سیستم راهنمایی و رانندگی برای کنترل تصادفات است و باید سیستم های جدید و فناوری های دیگر از جمله دوربین ثبت تخلف جایگزین آن شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار