تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۳۴۱۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس مرکز بهداشت خوزستان اعلام کرد:
فراخوان مراجعه بیماران تنفسی خوزستان به مراکز سلامت پیش از آغاز بارندگی‌ها
کسانی که در سال‌های گذشته به دنبال بارندگی دچار علایم تنفسی مانند تنگی نفس، سرفه و خس خس شده‌اند، توصیه می‌شود از هم‌اکنون به نزدیک‌ترین مراکز جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه و توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه مرتبط را بر اساس پروتکل و زیر نظر پزشک دریافت کنند
رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: افرادی که هنگام بارندگی دچار علایم مشکلات تنفسی می‌شوند و علایم تنفسی آنها با مصرف دارو برطرف نمی‌شود باید به سرعت خود را به نزدیک‌ترین درمانگاه یا بیمارستان رسانده تا اقدامات تشخیصی و درمانی لازم برای آنها انجام شود.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به آغاز فصل بارش باران و احتمال بروز عوارض تنفسی ناشی از بارندگی اظهار کرد: با توجه به  بارش  باران‌های فصل پاییز و مشکلات به وجود آمده در خصوص مشکلات تنفسی برای خوزستانی‌ها در سال‌های گذشته، لازم است افراد به منظور جلوگیری از بروز عوارض تنفسی نکات احتیاطی و پیشگیرانه را رعایت کنند.

وی با اشاره به نکات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز بحران تنفسی گفت: پرهیز از مواجهه با باران، بستن درب و پنجره‌ها، پرهیز از فعالیت ورزشی در هوای آزاد حداقل تا 24 ساعت پس از قطع باران، استفاده از ماسک مناسب و مصرف منظم و به موقع داروها در بیماران مبتلا به بیماری‌های تنفسی از مهم‌ترین این موارد است.

سلمان‌زاده ادامه داد: استفاده از شیر و لبنیات کم‌چرب، پرهیز از غذاهای پرچرب و محرک و دارای ادویه زیاد، پرهیز از دود سیگار و قلیان و همچنین هرس درختان کونوکارپوس پیش از بارندگی در محل زندگی نیز از مهم‌ترین نکاتی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار گرفته و رعایت شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: به کلیه افراد به ویژه کسانی که که مبتلا به بیماری‌های تنفسی بوده و سابقه ابتلا به آسم و آلرژی تنفسی را دارند و همچنین کسانی که در سال‌های گذشته به دنبال بارندگی دچار علایم تنفسی مانند تنگی نفس، سرفه و خس خس شده‌اند، توصیه می‌شود از هم‌اکنون به نزدیک‌ترین مراکز جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه و توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه مرتبط را بر اساس پروتکل و زیر نظر پزشک دریافت کنند.

سلمان‌زاده اظهار کرد: افرادی که هنگام بارندگی دچار علایم مشکلات تنفسی می‌شوند و علایم تنفسی آنها با مصرف دارو برطرف نمی‌شود باید به سرعت خود را به نزدیک‌ترین درمانگاه یا بیمارستان رسانده تا اقدامات تشخیصی و درمانی لازم برای آنها انجام شود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
4
مسئولین محترم تامین اجتماعی لطف کنید و سری به درمانگاه بیمارستان امیرکبیر اهواز بزنید. برای نویت گردن پزشک عمومی در حدود 200 نفر جلوی من بودند!!!
بی نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
0
1
برو عمو
:
:
:
آخرین اخبار