تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۴۱۵۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:
وضعیت‌آلودگی‌هوای‌خوزستان‌در حال‌تبدیل‌‌شدن‌به فاجعه‌است
آسمان نیمه جنوبی استان خوزستان را دود ناشی از فعالیت‌های نفتی فرا گرفته است و وضعیت آلودگی هوای خوزستان در حال تبدیل‌شدن به فاجعه است / فعالیت‌های نفتی موجب آلوده شدن خاک خوزستان نیز شده و آلودگی‌های نفتی موجب از بین رفتن خاک و لطمه زدن به آن می‌شود
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: آسمان نیمه جنوبی استان خوزستان را دود ناشی از فعالیت‌های نفتی فرا گرفته است و وضعیت آلودگی هوای خوزستان در حال تبدیل‌شدن به فاجعه است.
 
احمدرضا لاهیجان‌زاده با اشاره به افزایش تولید نفت و آلودگی‌های ناشی از آن اظهار کرد:‌ تولید و صادرات نفت افزایش پیدا کرده و در پی آن، به دلیل فرسودگی تجهیزات نفتی، آلودگی‌های ناشی از فلرهای نفتی نیز شدت یافته است.

وی افزود:‌ آسمان نیمه جنوبی استان خوزستان را دود ناشی از فعالیت‌های نفتی فرا گرفته و وضعیت آلودگی هوای خوزستان در حال تبدیل به فاجعه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این‌که خوزستان ظرفیت این حجم از آلودگی‌ها را ندارد، عنوان کرد:‌ وضعیت آلودگی هوای خوزستان نگران‌کننده است؛ دو تا سه هفته دیگر بارش باران آغاز خواهد شد و از سویی منتظر هرس درختان هستیم و از سوی دیگر آلودگی‌های نفتی در هوا معلق است. غبار، این ذرات را با خود حمل خواهد کرد و با بارندگی، این ذرات معلق در اهواز به لایه‌های پایین فرود خواهند آمد.

وی گفت: اکنون نیز غباری که در خوزستان تنفس می‌کنیم، این ذرات را با خود حمل می‌کند.

لاهیجان‌زاده عنوان کرد:‌ فعالیت‌های نفتی موجب آلوده شدن خاک خوزستان نیز شده و آلودگی‌های نفتی موجب از بین رفتن خاک و لطمه زدن به آن می‌شود. مطالعات نشان داده که در حال حاضر در خوریات ماهشهر بالاترین میزان جیوه وجود دارد. میزان فلزات سنگین در نزدیکی اهواز نیز بسیار بالا است و این برای کشاورزی بسیار خطرناک است.

وی گفت:‌ باید تصمیمی اساسی برای آلودگی‌های نفتی استان خوزستان گرفته شود. باید پاسخگویی در این خصوص وجود داشته باشد و تصمیمی حاکمیتی اتخاذ شود تا به نتیجه‌ای دست پیدا کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به مصوبه کاهش آلودگی عنوان کرد:‌ در این مصوبه وظایفی برای وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی جهت کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال طبق این مصوبه باید محدوده‌های ترافیکی در کلانشهرها تعریف شوند ولی این موضوع در اهواز انجام نشده است.

لاهیجان‌زاده عنوان کرد: ‌لازم است دستگاه‌های اجرایی قانون کاهش آلودگی هوا را به صورت دقیق مطالعه و به دنبال اجرایی کردن آن باشند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
1
نیست بیکاری فاجعه نیست و حل شد ، نیست فقر مردم ثروتمند فاجعه نیست و درست شد ، نیست افسردگی مردم فاجعه نیست و حل شد نیست همه چی آرومه
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
1
بابا بزاربمیریم راحت شیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
1
فدای سر روحانی
فدای سر ابتکار
مردم نجیب خوزستان باید فقط کار کنند و سرمایه زایی کنند برای اقایون بعد هم یا اختلاس میکنند یا حقوق های انچنانی
سمیرا ایزدخواه
|
UNITED KINGDOM
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
0
الکی 3 ساله همه جا رو پر کردن درخت کنوکارپوس عامل الودگی هواست یکی یکی دارن لو میدن علت الودگی چی بوده
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
0
0
اگه مردم خوزستان متحد بودن چند تا اعتصاب میکردن ، اون موقع میدیدین حل میشد مشکل، ولی متاسفانه متحد نیستن
:
:
:
آخرین اخبار