تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۱۳۴۱۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستگیری سه شکارچی غیر مجاز پرندگان در گتوند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند گفت: سه شکارچی متخلف پرندگان در بخش عقیلی این شهرستان دستگیر شدند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند گفت: سه شکارچی متخلف پرندگان در بخش عقیلی این شهرستان دستگیر شدند.

عبدالحسین کریمی روز سه شنبه افزود: درپی اطلاع همیاران محیط زیست در خصوص حضور شکارچیان متخلف در بخش عقیلی گتوند، ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان جهت برخورد قانونی با متخلفان وارد عمل شده و سه شکارچی غیرمجاز را محاصره و بازداشت نمودند.

وی ادامه داد: از متخلفان 25 لاشه کبوتر،10دراج و یک چنگر و همچنین 2 اسلحه شکاری و یک اسلحه بادی به همراه فشنگ کشف و ضبط و متخلفان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

رئیس اداره محیط زیست گتوند گفت: این متخلفان علاوه بر مصادره ابزار شکاری آنها به پرداخت 23میلیون و 500هزار ریال جریمه محکوم شدند.

کریمی با بیان اینکه این شکارچیان از افراد غیر بومی هستند افزود: با احداث پایگاه حفاظت محیط زیست در شهرستان از ابتدای امسال هیچ گونه تخلفی از سوی افراد بومی مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از فصول سال شکار برخی پرندگان به مدت محدودی آزاد است، تاکید کرد: شکارچیان قبل از شکار باید مجوزهای لازم را از اداره حفاظت محیط زیست دریافت کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای شکار پرندگان کمیاب مجوز صادر نمی شود، اضافه کرد: پرنده های حمایت شده شامل دراج ،پرندگان شکاری، اردک مرمری و غاز خاکستری و پرندگان مهاجر از جمله پرندگانی است که مجوز برای شکار آنها صادر نمی شود.

رئیس اداره محیط زیست گتوند در پایان با بیان اینکه ماموران پایگاه حفاظت محیط زیست این شهرستان به صورت شبانه روزی درحال گشت زنی هستند، گفت: سامانه پیامکی1540 به منظور جلوگیری از تخریب محیط زیست و کشتار پرندگان بصورت شبانه روز آماده دریافت اطلاعات مردمی است.

در هفت هزار هکتار منطقه حفاظت شده گتوند تعداد 68گونه پرنده بومی شناسایی شده است.

شهرستان گتوند با 74هزارنفر جمعیت درشمال استان خوزستان واقع شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار