تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۱۳۴۱۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنایع غذایی برتر در شمال خوزستان معرفی شدند
به مناسبت روز جهانی غذا واحدهای صنعتی برتر در تولید مواد غذایی سالم در شمال خوزستان معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند
 به مناسبت روز جهانی غذا واحدهای صنعتی برتر در تولید مواد غذایی سالم در شمال خوزستان معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول سه شنبه در همایشی که در سالن ایثار این شهر برگزار شد در سخنانی از تقابل منافع مردم و صنایع غذایی غیر استاندارد به عنوان یک چالش جدی در حوزه سلامت نام برد و گفت:واحدهای تولید مواد غذایی که موارد استاندارد را در سطح حداقل رعایت می کنند بیشترین ورشکستگی را دارند ضمن اینکه سلامت جامعه را نیز تهدید می کنند.

وی افزود:در صورت تعطیلی این واحدهای غیر استاندارد در کوتاه مدت ممکن است عده ای بیکار شوند اما در بلندمدت صنایع پویایی خواهیم داشت که قابلیت رقابت بین المللی را دارند.

پریدار گفت:فعالیت کارخانجاتی که استانداردها را رعایت نمی کنند در بلند مدت به ضرر جامعه است و باید جلوی فعالیت آنها گرفته شود.

وی گفت:باید برای داشتن جامعه ای سالم تغییر فرهنگی را در بین مسئولان و جامعه نهادینه کرد و به سمت گسترش صنایعی پیش برویم که حداکثر دغدغه را برای اعمال استاندارد محصولات دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ضمن تقدیر از شرکت های مواد غذایی برتر شمال خوزستان که در سطح کشوری نیز افتخارآفرینی کرده اند گفت:باید در راستای ارتقای سلامت جامعه به کارهای فرهنگی پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در ادامه با ابراز نگرانی از گسترش استعمال دخانیات در جامعه گفت:وزارت بهداشت پس از گذشت بیش از 10 سال توانست مجلس را قانع کند تا یک درصد عوارض دخانیات و فروش را جهت هزینه در زمینه بهداشت و پیش گیری به وزارت بهداشت پرداخت کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این خصوص گفت:شرکت هایی که در این همایش تندیس افتخار دریافت کردند بهترین ضوابط و استانداردهای بهداشتی را رعایت کرده و حدود 80 درصد محصولات تولید آنها دارای نشانگر رنگی می باشند.

داوود سلمانپور افزود:علاوه بر این کارخانه های مذکور تمام ضوابط مشتری مداری و رضایت مشتری را رعایت کرده و در بازرسی سالانه بیشترین امتیاز را کسب کرده اند.

علی خلیلی مدیر شرکت پگاه خوزستان نیز در این همایش گفت: برای درست مصرف کردن و فرهنگ استفاده از غذای سالم باید از مدارس ابتدایی شروع کرد و مربیان بهداشتی باید در این خصوص آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه کنند تا فرهنگ مصرف غذای سالم نهادینه شود.

وی افزود:نگاه ارزیابان و بازرسان بهداشتی باید به سوی بوفه مدارس متمرکز شود و بازرسی ها از سمت سوپرمارکت ها و سطح شهر به بوفه مدارس به عمده ترین مخاطبان و مصرف کنندگان را دارند معطوف شود.

وی ضمن تقدیر از تلاش و همکاری دانشگاه علوم پزشکی دزفول با کارخانه های شمال خوزستان گفت:رهنمودهای بازرسان این دانشگاه باعث شده محصولاتی با کیفیت بالا از سوی این کارخانه ها تولید شود.

در این همایش که با حضور مربیان بهداشتی مدارس دزفول برگزار شد از کارخانه های برتر شمال خوزستان از جمله شرکت پگاه خوزستان ، شرکت نگین دز و شرکت خوشه زرین امید که از نظر دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیشترین اصول بهداشتی را در طول سال رعایت کرده بودند تجلیل شد.

همچنین مدیران فنی شرکت نوین ،خوشه زرین امید ،شرکت نارین صنعت دز و شرکت حلوا شکری آهونشان مورد تجلیل قرار گرفتند.

16 اکتبر مصادف با 24 مهرماه به منظور همدردی با افراد گرسنه به عنوان روز جهانی غذا نامگذاری شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار